loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 60 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

ژوزه مورینیو سرمربی جدید تیم فوتبال چلسی بعد ۶ سال بار دیگر به استمفوردبریج بازگشت و نخستین مصاحبه خود را با تلویزیون رسمی این باشگاه انجام داد..

عکس مورینیو

در این مصاحبه مورینیو در مورد احساسات خود بعد از بازگشت، اهدافش در چلسی، پیشرفتش در عرصه مربیگری، دستیاران و کادر فنی‌اش، بازیکنان تیم و هواداران صحبت کرد.

مورینیو پس از ترک رئال مادرید به تیم چلسی پیوست و قرار است فصل آینده هدایت آبی پوشان را برعهده داشته باشد. او در اولین مصاحبه‌اش به سوالات مطرح شده پاسخ داده است:

* آقای مورینیو بازگشت تان را تبریک می گوییم، حالتان چطور است؟
- خیلی خوشحال هستم، باید خودم را آماده می کردم که هنگام بازگشت و ورود به باشگاه چلسی زیاد احساساتی نشوم اما اکنون خیلی خوشحال هستم.

* این تصمیم تا چه حد برایتان بزرگ بود؟ برای مربیان فوتبال بازگشت به تیم سابق چندان معمول نیست.
- تصمیم خیلی ساده ای بود. با رئیس باشگاه ملاقات کردم و فکر می کنم بعد از حدودا ۵ دقیقه مذاکره به نتیجه رسیدیم. از رئیس باشگاه پرسیدم آیا می خواهد من به چلسی برگردم و رئیس باشگاه هم از من خواست آیا می خواهم به چلسی برگردم و بعد از چند دقیقه همه چیز نهایی شد.

* به نظر جدایی شما از چلسی برای دو طرف مزایایی داشت. شما رفتید و کارهایی که می خواستید انجام دادید و باشگاه هم در ادامه موفقیت های که شما کسب کرده بودید جام های خوبی را به دست آورد.
- سپتامبر ۲۰۰۷، لحظات سختی بود، چون من عاشق چلسی بودم و رابطه قوی با باشگاه داشتم. برای باشگاه هم این جدایی اصلا آسان نبود. اما اگر احساسات را کنار بگذارید و کاملا منطقی آن شرایط را آنالیز کنید می فهمید که تصمیم خوبی بود. من به هر چیزی که در دوران مربیگری ام می خواستم رسیدم.می خواستم گرند اسلم را ببرم، قهرمانی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا. من این کار را انجام دادم. تمامی جام‌ها را در سه کشور مختلف کسب کردم. برای دومین بار هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردم.

از اینکه در کشورهای مختلف مربیگری کردم لذت بردم، در فوتبال هایی با فرهنگ های متفاوت حضور داشتم و فکر می کنم این برای پیشرفت مربیگری من بسیار مفید و موثر بود. باشگاه چلسی هم در این مدت جام‌های بسیار مهمی را کسب کرد و لحظات بسیار بزرگی در تاریخ باشگاه رقم خورد. اکنون دوباره هر دو به هم رسیدیم در زمانی که برای هر دو مان شرایط بسیار خوب است، بنابراین فکر می کنم وقتش است که دوباره با هم پیمان ببندیم و خوشحال و موفق باشیم.


* خب برنامه شما اکنون چیست؟
- برنامه من همیشه یک چیز است، انقلاب و تلاش برای رساندن باشگاه به بالاترین حد ممکن. من در سال ۲۰۰۷ چلسی را ترک کردم، از آن زمان به بعد همیشه در مورد چلسی صحبت می کردم مخصوصا در خلوت خودم، وقتی در سال ۲۰۰۴ برای اردوی پیش فصل به آمریکا رفتیم را به یاد می آورم. یاد تمرینات تیم می افتادم که در آن زمان کسی روی ما حساب نمی کرد و هواداری از ما چندان حمایت نمی کرد. آغاز دوران آبراموویچ و دومین فصل حضور او بود و آغاز دوران بزرگ برای چلسی بود. بعد از آن چلسی شروع به درو کردن جام‌ها کرد، لیگ برتر را برای اولین بار و بعد هم برای دومین بار کسب کردیم. وقتی دوباره برای اردوی پیش فصل به آمریکا رفتیم همه چیز فرق می کرد، جو و شرایط پیرامون باشگاه کاملا متفاوت بود.

بعد از اینکه چلسی لیگ قهرمانان اروپا را سال گذشته فتح کرد اکنون دیگر همه روی چلسی یک حساب ویژه باز می کنند. من همان مورینیو قبل هستم، اما از نظر تجربه پخته تر شده ام و به مسائل طور دیگری نگاه می کنم. اکنون بیشتر آماده ام که برای مدتی طولانی روی نیمکت یک باشگاه باشم.

* معمولا شما بیشتر از ۳ سال در باشگاهی نمی مانید، با این حرف می خواهید بگویید که قرار است یک حضور بلند مدت روی نیمکت چلسی داشته باشید؟
- امیدوارم. وقتی به ترکیب بازیکنان چلسی و وضعیت چند سال اخیر این تیم نگاهی می اندازید متوجه می شوید این دقیقا همان چیزی است که چلسی به آن نیاز دارد. اگر به زمان حضور من در چلسی نگاهی بیندازید می بینید ۴ یا ۵ بازیکن به اضافه چند بازیکن با سابقه تیم هستند که تغییر نکرده اند و آنها استخوان بندی اصلی تیم هستند، ترکیب فعلی چلسی یک ترکیب جوان و پر از استعداد است که برای رسیدن به موفقیت نیاز به ثبات دارد. امیدوارم رابطه من و رئیس باشگاه به گونه ای باشد که این ثابت روی نیمکت چلسی ایجاد شود. اطمینان دارم که می توانم به چلسی کمک کنم تا پیشرفت کند و به روزهای اوج نزدیک شود.

من خودم را فقط سرمربی چلسی نمی دانم، چون این نخستین بار در دوران حرفه ای ام است که به باشگاهی پا می گذارم که پیش از این عاشق آن بودم. بدون شک وقتی به اینتر یا رئال رفتم آن تیم را دوست داشتم و تمام توانم را برای آنها گذاشتم اما نخستین بار است که هم هوادار چلسی هستم، هم عاشق این باشگاه هستم و هم سرمربی آن هستم. این حس جدید و فوق العاده ای برایم است.


به مادرید رفتم چون می خواستم گرنداسلم (قهرمانی در سه لیگ بزرگ اروپا) را کسب کنم. می خواستم سه لیگ معتبر فوتبال جهان را فتح کنم. البته دلیل دیگرم این بود که پیش از آن دو بار شانس پیوستن به رئال مادرید را داشتم اما آن را رد کرده بودم چون می خواستم در چلسی بمانم. آخرین پیشنهاد رئال فرادی روزی بود که با چلسی در ومبلی قهرمانی جام حذفی شدم اما پاسخ من به سران رئال این بود: "به هیچ عنوان، می خواهم در چلسی بمانم."

اما سومین بار داستان فرق می کرد و می خواستم روی نیمکت رئال مادرید بنشینم. می خواستم یک فرهنگ فوتبالی دیگر را امتحان کنم، باشگاهی با طرفداران بیشمار در تمام دنیا که محبوبیت آنها ابعاد مختلفی دارد، فکر می کنم تجربه بسیار خوبی برای من بود. این آخرین پله از گردش من در فوتبال اروپا بود و اکنون که ۵۰ ساله شدم یک دور تمام لیگ های معتبر فوتبال اروپا را تجربه کرده ام. این تجربه ام در رئال واقعا فوق العاده بود چرا که از لحاظ فرهنگی برایم سخت ترین تجربه بود.

سال گذشته ما رکورد را شکستیم و در لالیگا ۱۲۱ گل به ثمر رساندیم و ۱۰۰ امتیاز کسب کردیم. در این فصل توجه همه معطوف به لیگ قهرمانان بود، به نیمه نهایی رسیدیم و در رئال همه می دانستند نیمه نهایی یک مرحله حساس است که باید آن اتفاق بزرگ بیفتد تا به فینال برسیم.

در چلسی همه نیمه نهایی همیشه یک مرحله بسیار حساس بوده، ما در نیمه نهایی در ضربات پنالتی به لیورپول باختیم، در نیمه نهایی با هدایت گاس هیدینک به بارسلونا باختیم. البته نیمه نهایی سال گذشته با روبرتو دی ماتئو موفق شدیم بارسا را شکست دهیم و در نهایتا قهرمان اروپا شدیم، پس آن اتفاق بزرگ در نیمه نهایی که به نظر من اهمیت بسیار زیادی دارد باید رخ دهد. برای رئال مادرید آن اتفاق بزرگ رخ نداد و این تیم آن تلنگر لحظه آخر را نداشت و به همین خاطر آنها نتوانستند به دهمین قهرمانی خود در اروپا دست پیدا کنند. اما این برای من تجربه فوق العاده ای بود و فکر می کنم من در بهترین مقطع از دوران مربیگری ام به چلسی بازگشتم. به نظرم این بهترین زمان برای من بود تا بتوانم هر چه دارم برای موفقیت چلسی خرج کنم.


* به نظر می رسید در این اواخر در مادرید شما آن لبخند همیشگی را دیگر بر لب نداشتید، اما اکنون خوشحال تر هستید؟
- من خوشحال نیستم، خیلی خوشحالم. همانطور که گفتم در روزهای پایانی تلاش می کردم از لحاظ احساسات خودم را کنترل کنم تا با بهترین روحیه به چلسی برگردم اما باید بگویم که آدم فوق العاده احساساتی هستم. سعی کردم این احساسات را کمی پنهان کنم اما اکنون بسیار خوشحالم و به خودم افتخار می کنم چون فکر می کنم وقتی مربی به باشگاه سابق خود برمی گردد به خاطر کسب نتایج خوب در دوره قبلی یا به دلیل علاقه هواداران به آن مربی نیست بلکه از نظر انسانی آن مربی چیزی از خود در آن باشگاه به یادگار گذاشته است. هواداران من را می شناسند، رابطه بسیار خوبی با باشگاه و مالک آن دارم و این چیزی است که من را از باشگاه به چلسی خوشحال می کند. این فقط به خاطر ژوزه مورینیو نیست بلکه به خاطر شخصیت ژوزه مورینیو است.

* سه باشگاه برتر انگلیس در فصل آینده سرمربی جدید خواهند داشت، واقعا جذابیت رقابتها بسیار بالا می رود.
- به نظر من لیگ برتر همیشه لیگ برتر است. در این فصل به دلیل حذف زودهنگام نماینده‌های انگلیس از لیگ قهرمانان اروپا که معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان محسوب می‌شود مردم در مورد افول لیگ برتر و پایین تر آمدن سطح آن از سطح لیگ های دیگر کشورهای اروپایی صحبت می کردند اما من هیچ اعتقادی به این موضوع ندارم. بعضی وقتها اتفاقاتی رخ می دهد و هیچ دلیل منطقی نمی توان برای آنها پیدا کرد. به نظرم من هنوز لیگ برتر یک رقابت فوق العاده است و هنوز ۵ یا ۶ تیم بسیار قدرتمند در آن حضور دارند. در سال ۲۰۰۴ وقتی به چلسی آمدم تیم ما، منچستریونایتد و آرسنال تیم های برتر بودند و با یک فاصله قابل توجه تیم های دیگر حضور داشتند. اما اکنون شما می توانید ۵ یا ۶ تیم در یک سطح را نام ببرید که واقعا قدرتمند هستند و از همان ابتدای فصل برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان می جنگند. امیدوارم بتوانم باز هم لیگ برتر را فتح کنم.


* برای شما آیا لیگ برتر اولویت خواهد بود؟
- تیم باید پیشرفت کند و وقتی من می گویم پیشرفت مردم فکر می کنند مورینیو چند میلیون می خواهد برای خرید بازیکن هزینه کند اما وقتی می گویم تیم باید پیشرفت کند منظورم کار و تلاش سخت برای بهبود تیم است. کار من بهبود عملکرد تیم و بهبود تک تک بازیکنان است. پیشرفت و بهبود عملکرد تیم در واقع اصلی ترین اولویت من است.

در دوسال گذشته چلسی در لیگ برتر با مشکلات زیادی روبرو بود و در کورس قهرمانی قرار نداشت. اگر فصل گذشته لیگ قهرمانان را فتح نمی کردید این فصل هم در لیگ قهرمانان نبودید. این فصل تا آخرین بازی تلاش کردید تا سهمیه را کسب کردید. فصل آینده باید شرایط بهتر شود، چلسی به حدی از کیفیت برسد که دیگر دغدغه کسب سهمیه نداشته باشد، ما باید به پیروزی در هر بازی فکر کنیم. بازی بعدی چه بازی است؟ لیگ برتر؟ خب پس به لیگ برتر فکر می کنیم. اگر بازی بعدی جام حذفی است، به پیروزی در بازی جام حذفی فکر می کنیم. برای من سخت است که بگویم اولویت چیست. اولویت کار و تلاش سخت است، تلاش برای حرفه ای تر شدن تیم.

* استعدادهای جدیدی در چلسی وجود دارند که شما می توانید با آنها کار کنید. نظرتان در مورد ترکیب فعلی بازیکنان تیم چیست؟
- اول از همه باید با آنها کار کنم. خوشحالم که سه، چهار یا پنج بازیکن از زمانی که به چلسی آمدم هنوز در این تیم هستند و باید از باشگاه تشکر کنم که روح اصلی چلسی را که همین بازیکنان هستند حفظ کرده است.

قرارداد من ۴ ساله است و فکر می کنم با بازیکنان جوانی مثل ادن ازر، اسکار و داوید لوئیز خیلی خوب می توانم کار کنم. در کنار هم و با کمک بازیکنان می توانیم تیم بسیار بهتری بسازیم.

* ممکن است کمی در مورد کادری که با خود آورده اید صحبت کنید؟
روی فاریا (در عکس زیر سمت چپ مورینیو) همانطور که می دانید روانشناس من است، فردی که همه چیز را در مورد من می داند و با شیوه کاری ام کاملا آشناست. او از ابتدای کارم مثل سیلوینو با من بوده است. ژوزه مورایس کار را از اینتر با من شروع کرد در زمانی که آندره ویلاش بواش برای مربیگری به پرتغال رفت. مورایس دقیقا کاری را انجام می دهد که ویلاش بواش انجام می داد، استعدادیابی و آنالیز بازی ها. او با جیمز ملبورن آنالیزور بازی های چلسی همکاری می‌کند و این دو یک کار را انجام می دهند. او دوست بسیار صمیمی من است و در کشورهای مختلفی از جمله عربستان سعودی، دبی، تونس، سوئد و مراکش مربیگری کرده است. او تجربه فوق العاده ای دارد و مطمئنا به ما کمک خواهد کرد.


از کادر قبلی کریستوف لولیکون، استیو هالند و کریس جونز را برداشتم. افرادی در چلسی حضور دارند که برای مدتی زیادی در این باشگاه کار کرده اند و در داخل باشگاه بسیار مورد اعتماد هستند و من خوشحالم که آنها را در کادر خود دارم. امیدوارم با این کادر بتوانیم آن چیزی که هواداران منتظرش هستند را فراهم کنیم.

* احیانا شما نیازی به تعطیلات ندارید؟
- قرار نیست از همین امروز تمرین کنیم. من به بازیکنانم می گویم وقتی در طول فصل به نظر خسته می آیند پیروزی معجزه می کند. وقتی پیروزی، پیروزی، پیروزی پشت سر هم کسب می کنید هرگز خسته نمی شوید. در مورد من این طور است که حرکت می کنم و حرکت می کنم تا به جایی که دوست دارم برسم. از اینکه دوباره به چلسی برگشته م بسیار خوشخالم. بازیکنان به تعطیلات نیاز دارند اما من نه. من منتظر آنها خواهم بود و وقتی بگردند و ما تمرینات را شروع کنیم آنها با فردی که پر از انرژی و انگیزه است روبرو خواهند شد.

* ما به آسیا می رویم و سپس آمریکا و بعد از آن هم در سوپرکاپ اروپا بازی می کنیم. شما در مقابل پپ گواردیولا، شروع خوبی است.
- این تقابل مورینیو و گواردیولا نیست. این تقابل چلسی و بایرن مونیخ است. مورینیو برای رسیدن به این بازی هیچ کاری نکرده است و گواردیولا هم کاری نکرده که بایرن مونیخ به سوپرکاپ اروپا برسد. بازیکنان و مربیان قبلی چلسی و بایرن این کار را انجام داده اند بنابراین فقط تلاش می کنم بازیکنان بتوانند این جام را کسب کنند. این بازی چندان اهمیت و حساسیتی برای فصل پیش رویمان ندارد. باید به اردوی پیش فصل برویم و سخت تمرین کنیم. باید در اردوی های پیش فصل هواداران آسیا و آمریکایی خود را خوشحال کنیم.

* ۹ سال پیش در استودیو تلویزیون چلسی به دوربین نگاه کردید و گفتید قول می دهم کار، کیفیت و شور و عشق را به چلسی بیاورم تا این باشگاه به موفقیت برسد. این بار پیام شما چه خواهد بود؟
- دقایق همان پیام است اما این بار می توانم بگویم من هم یکی از شما هستم و این کمی موضوع را متفاوت می کند، من هرگز در فوتبال چنین تجربه ای نداشته ام. دو عشق در فوتبال دارم، چلسی و اینتر، البته چلسی برایم مهمتر است. بازی مقابل چلسی با تیم دیگر برایم بسیار بسیار سخت است و این کار را دو بار در طول این دوران انجام داده ام. بنابراین همان قولی که در سال ۲۰۰۴ را داده ام بار دیگر تکرار می کنم اما با این تفاوت که این بار من هم یکی از شما هستم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 334
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 3,648
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14,837
  • بازدید ماه : 21,097
  • بازدید سال : 74,247
  • بازدید کلی : 3,092,717
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.