loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 53 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

کارشناس فوتبال معتقد است سرمربی تیم ملی فوتبال نباید وارد جنگ روانی کره ای‌ها شود و از این فرصت برای تحریک بازیکنان خودش استفاده کند تا با انگیزه بیشتری به میدان بروند..

عکس رسول کربکندی

رسول کربکندی،با بیان این که کره جنوبی از ایران می ترسد، گفت: کشورهایی مثل کره و ژاپن هر چقدر هم پیشرفت کنند از فوتبال ایران واهمه دارند، با این حال ما بازی سختی را پیش روی کره جنوبی داریم. اخیرا هم می بینیم که سرمربی کره جنگ روانی به راه انداخته ، ولی ما نباید تحت تاثیر این گونه رفتارها قرار بگیریم. کی‌روش باید بازی منطقی را در دستور کار خود قرار دهد. ما دیدیم که کی‌روش هم وارد این جنگ روانی شده، اما ما به جای احساسات باید منطق را در تیم حاکم کنیم و بدانیم که این کری خوانی‌ها تنها اثر منفی بر روی حریف ندارد و شاید با ایجاد تحریک در آنها باعث اثرات مثبت برایشان شود. ما باید کار عقلانی را در دستور کار قرار دهیم و خودمان از جنگ روانی آنها استفاده مثبت ببریم. این چیزها در فوتبال وجود دارد. ما می‌توانیم بازیکنان خودمان را تحریک کنیم تا با انگیزه بیشتری بازی کنند. امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

پیشکسوت فوتبال همچنین از بعید بودن همکاری قطری‌ها با ازبکستان برای به ثمر رسیدن گل‌های زیاد گفت و خاطر نشان کرد: به اعتقادم قطر برای دفاع از حیثیت خود هیچ گاه با ازبکستان همکاری نخواهد کرد. آنها میزبان جام جهانی شده‌اند و باید از حیثیت خود دفاع کنند. البته این‌ها همه احتمالات است و ما باید تمام حالات را در نظر بگیریم و برای برد به اولسان کره جنوبی برویم.

کارشناس فوتبال همچنین درباره برنامه‌های تاکتیکی کره جنوبی، اظهار کرد: کره‌ای‌ها روی شوت توپ‌های بلند برنامه دارند و می‌خواهند با اتکا روی مهاجم قدبلندشان به گل برسند. البته تیم ملی در بازی با قطر تقریبا این مشکل را برطرف کرد و با چهار دفاع قدبلند اجازه کار به مهاجمان حریف نداد. همچنین نظم در تیم باید حاکم باشد. ما ابتدا باید از گل خوردن جلوگیری کنیم، چون اگر دروازه‌ ما باز شود، برای جبران یکپارچه حمله خواهیم کرد و فضای کافی به بازیکن سرعتی کره خواهیم داد. ما باید به حداقل‌ها قانع باشیم و سعی کنیم با یک بازی منطقی ابتدا گل نخوریم. اما اگر پیروز شدیم دیگر تمام احتمالات را کنار خواهیم زد.

پیش از دو بازی با قطر و لبنان ناامیدی ۹۰ درصدی برای صعود تیم ملی به جام جهانی در جامعه وجود داشت که با دو برد اخیر تبدیل به امیدواری زیاد شده است. وی اما رفتن به جام جهانی در حالی که ضعف‌های گذشته همچنان باقیست را به نفع فوتبال ایران ندانست و افزود: رفتن به جام جهانی حسن بزرگی است، اما اگر بخواهیم با این اتفاق نقاط ضعف و کاستی‌هایمان را بپوشانیم، خطر بزرگی فوتبال ما را تهدید خواهد کرد و آینده روشنی نخواهیم داشت. ما برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی صعود کردیم که فقط ۱۶ تیم در آن حضور داشت. بعد از آن دو بار دیگر به این مسابقات رفتیم، اما در هر دو بار در مر حله مقدماتی حذف شدیم. بنابراین هدف نباید فقط رفتن به جام جهانی باشد، بلکه ما باید برنامه‌ریزی بلند مدتی داشته باشیم تا با اعلام چهار سهمیه آسیایی تنمان نلرزد.

رسول کربکندی درباره جوانگرایی کره‌ای‌ها و این که آیا این موضوع می‌تواند به نفع و این که آیا می‌تواند این موضوع به نفع ملی‌پوشان ایران باشد، تاکید کرد: تجربه یک بحث است و دوندگی و شادابی ناشی از جوانی بحث دیگر. جوان‌ها شادابی خاصی دارند که می‌توانند با تلفیقی از بازیکنان با تجربه موثر باشد. مطمئنا جوانی و تجربه هر یک به تنهایی نتیجه‌ نمی‌دهد. بنابراین نمی‌توان گفت که تجربه پایین کره‌ای‌ها تضمین پیروزی ایران خواهد بود.

وی درباره بازی هفته‌ قبل تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان که با پیروزی قاطع چهار بر صفر به اتمام رسید نیز، بیان کرد: طبیعی بود که باید لبنان را ببریم و با زدن گل‌های زیاد تفاضل گلمان را بهبود ببخشیم. از طرفی ما در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا پنج گل به آنها زده بودیم و بعید بود که اتفاق بازی اولمان که با یک گل شکست خوردیم تکرار شود.

کربکندی افزود: با شناختی که کسب کرده بودیم تعداد نفراتمان در خط دفاعی خوب کار کردند و بعد از حملات زیاد در اواخر نیمه اول به گل رسیدیم. این گل تیر خلاصی برای تیم حریف بود تا آنها از لاک دفاعی بیرون بیایند و کارمان راحت شود. البته بازیکنان در شروع کار استرس داشتند و این فشار سنگین ناشی از انتظارات زیاد برای برد پر گل لبنان بود. با این حال ما توانستیم با چهار گل این تیم را شکست داده و از نظر تفاضل گل نسبت به ازبکستان برتری پیدا کنیم. از همین رو هنوز اختیار صعود در دست خودمان است. اگر بنا را بر این بگذاریم که ازبکستان حتما قطر را می‌برد، ما حداقل به یک امتیاز نیاز خواهیم داشت تا صعود کنیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 351
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 4,517
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15,706
  • بازدید ماه : 21,966
  • بازدید سال : 75,116
  • بازدید کلی : 3,093,586
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.