loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 47 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

مهاجم اسبق استقلال که زمانی رکورددار گلزنی در لیگ برتر بود، از مدیران آبی ناراضی است و می گوید تنها دلبستگی اش هواداران این تیم هستند..

عکس رضا عنایتی

رضا عنایتی که به تازگی به صبای قم پیوسته بعد از پشت سر گذاشتن فصل تقریبا کابوس‌وار در مس کرمان انگیزه‌ی بالایی برای بازگشت به اوج دارد. بازیکن ۳۷ ساله‌ای که در استقلال به مقام آقای گلی لیگ رسید صحبت‌های تندی را علیه این باشگاه به زبان آورد. او درباره تیم ملی هم معتقد است اگر ایران به جام جهانی صعود کند شوک بزرگی به فوتبال وارد می‌شود تا دیگر از دست متلک‌های مردم خلاص شود. گفت‌وگوی کامل ایسنا با رضا عنایتی را در ادامه می‌خوانید:

* ابتدا در مورد شرایطتان در صبا بگویید.

وضعیت کاملا خوب است. امیدوارم سال خوبی که قبلا در صبا داشتم را دوباره تکرار کنم. واقعا باانگیزه‌ام و ان‌شاءالله که مهره مثمرثمری برای تیم باشم.

* انگیزه اصلی آمدنتان به صبا چه بود، دوباره می‌خواهید آقای گلی را تکرار کنید؟

تمام تلاشم را می‌کنم تا دوباره به این عنوان برسم. من همیشه در دوران بازیگری‌ام هدف داشتم و اگر خدا بخواهد با کمک هم‌تیمی‌هایم می‌خواهم آقای گلی را تکرار کنم. ما هم‌چنین امسال باید سهمیه آسیایی را کسب کنیم. البته یک سری بازیکن جوان به تیم آمده‌اند و امیدوارم هرچه سریع‌تر بازیکنانی که مدنظر سرمربی تیم است را بگیرند تا یک مقدار بار تجربه‌ی تیم بالا برود و راحت‌تر کار کنیم.

* مهره‌های خوب زیادی هم از دست دادید.

تقریبا ۶-۵ مهره اصلی صبا متاسفانه به تیم‌های دیگر رفتند. البته سرمربی تیم بازیکنانی را مدنظر دارد که امیدوارم هرچه سریع‌تر جذبشان کند تا با تیم هماهنگ شوند. وقت زیادی هم نمانده و بار تجربه‌ی تیم کمی پایین است. بازیکنانی که من در تیم دیدم خیلی جوانند و ما احتیاج به تجربه داریم. تلفیقی از تجربه و انگیزه‌ی جوانی می‌تواند مثل دو سال پیش در صبا نتیجه دهد.

* هدف‌گذاری تیمتان برای فصل پیش رو چه خواهد بود؟

اگر بتوانیم پنج تیم اول باشیم موفق بوده‌ایم اما ابتدا باید ببینیم شرایط تیم چطور است و چه مهره‌هایی جذب می‌کنند تا بتوانیم هدفمان را اعلام کنیم. الان نمی‌توان چیز خاصی گفت.

* هواداران استقلال امسال منتظر بودند طلسم بشکند و به تیمشان ملحق شوید.

متاسفانه نمی‌دانم مسوولان استقلال با احساسات هواداران بازی می‌کنند یا فکر می‌کنند من شخصیت ندارم. برایشان متاسفم، واقعا نمی‌دانم چه فکری در موردم می‌کنند اما همیشه دیده‌اند که من هیچ جا به زور نرفته‌ام. هواداران سه فصل است که سر کارند. مسوولان استقلال در تعطیلات نیم‌فصل و دقیقا زمانی که قرارداد دارم با من صحبت می‌کنند ولی اول فصل، خبری از آنها نمی‌شود و دنبال مهره‌هایی می‌روند که نمی‌دانم چه فکری در موردشان می‌کنند و این چرخه باز هم تکرار می‌شود و آنها در نیم‌فصل دنبالم می‌آیند. این سر کار گذاشتن هواداران است. نمی‌دانم از چه چیز رضا عنایتی می‌ترسند. من عاشق استقلالم و هیچ وقت برایش حاشیه درست نکرده‌ام. حتی زمانی که با مدیریت باشگاه مشکل داشتم راحت در نیم‌فصل از تیم جدا شدم، به خاطر این‌که استقلال را دوست داشتم و نمی‌خواستم ضربه بخورد. اما الان فیلم آقایان قدیمی شده و کارشان بسیار زشت و بد است.

* چه می‌شد که در فصل‌های قبل با وجود مذاکرات بسیار به توافق نمی‌رسیدید؟

زمانی که در صبا بودم اکیپ ۱۰ نفره برای بردنم به استقلال بسیج شده بودند اما وقتی فصل تمام شد اتفاق دیگری افتاد. زمانی که در مس کرمان هم بودم از هفته‌ی پنجم زمین و زمان را به هم دوختند، بالا و پایین و همه را بسیج کردند اما الان اول فصل شده و خبری نیست.

* فصل پیش که در مس بودید مذاکره استقلالی‌ها روی تمرکزت هم تاثیر گذاشت؟

روحیه من که با این چیزها به هم نمی‌خورد. انسان باید جایی برود که عزت و احترامش را نگه دارند. وقتی آقایان در استقلال گیر می‌کنند می‌گویند اوه اوه همه درها بسته است برویم عنایتی را بیاوریم. اما در اول فصل دستشان بازتر می‌شود و بازیکنان زیادی آزادند، آن موقع عنایتی را فراموش می‌کنند. اما مطمئن باشید امسال باز هم در نیم‌فصل به سراغم می‌آیند. بازی با احساسات هواداران اصلا کار درستی نیست.

* اما استقلال امسال وضعیت مناسبی ندارد و حتی بازیکنان فعلی‌اش هم نمی‌دانند می‌مانند یا نه.

ربطی ندارد. استقلال با پنج بازیکن قرارداد بسته است. بالاخره آقایان زنگ زده‌اند و صحبت کرده‌اند. اما الحمدالله هیچ صحبتی با من نکرده‌اند و امسال می‌خواهم تمام تمرکزم را روی صبا بگذارم.

* پس با این حساب امسال هم دلتان با استقلال است.

من دلم فقط با هواداران استقلال است. اسم تیم برایم مهم نیست. هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند و من دست همه‌شان را می‌بوسم. هرجا که من را می‌بینند، در کوچه، خیابان، بازار و استادیوم آن‌قدر به من لطف دارند که دلم برای آنها می‌سوزد.

* پیش‌بینی‌تان از وضعیت فعلی استقلال چیست، آیا می‌تواند با مشکلات فعلی به هدفش در جام باشگاه‌های آسیا برسد؟

وقتی تیمی مثل استقلال به این شکل مشکل مالی دارد طبیعتا نمی‌تواند به مقامی برسد. من هرجا می‌خوانم می‌بینم که بازیکنان قدیمی تیم مصاحبه کرده‌اند و می‌گویند به هیچ وجه در استقلال نمی‌مانیم. الان تنها سه، چهار بازیکن پول گرفته‌اند و بیشترشان از باشگاه طلبکارند. پول در فوتبال حرفه‌ای حرف اول را می‌زند. امیدوارم مشکلات مالی استقلال حل شود تا از این وضعیت بیرون بیاید؛ چون تنها نماینده‌ی ما در جام باشگاه‌های آسیا است و امیدوارم قهرمان شود اما اگر با این وضعیت قهرمان شود ظلم است؛ چون واقعا تیمی که خرج نمی‌کند قهرمانی‌اش ظلم به فوتبال است. تیم‌های دیگری در آسیا میلیاردها تومان یا حتی دلار خرج می‌کنند تا به جایگاهی برسند. اما قهرمانی استقلال با این شرایط ظلم به فوتبال است. این از لیگ حرفه‌ای‌مان و این هم از تیم‌داری‌مان. تیم‌های لیگ برتری زمین اختصاصی ندارند تا تمرین کنند. من متوجه نمی‌شوم که لیگ حرفه‌ای در ایران یعنی چه. باید امکانات اولیه برای باشگاه‌ها فراهم شود و یک استادیوم و سه زمین تمرین وجود داشته باشد. این در حالی است که ما با یک پیامک از شرق به غرب و از غرب به شرق می‌رویم. شما وضعیت زمین تمرین صبا را نگاه کنید، من این‌جا می‌ترسم راه بروم چه برسد به این‌که فوتبال بازی کنم. لیگ ما ۲ درصد هم حرفه‌ای نیست. وقتی زیرساخت‌ها درست نباشد این می‌شود که استقلال در آن گرفتار شده است.

* پیش از آمدنتان به صبا با ویسی به توافق رسیدید اما چه شد که به استقلال خوزستان نرفتید؟

من ۷-۶ روز پیش و زمانی که هنوز تمرین‌های صبا شروع نشده بود با ویسی صحبت کردم اما متاسفانه شرایط خانوادگی‌ام طوری بود که نمی‌توانستم به شهرستان بروم. حتی من برای تمدید قرارداد با مس کرمان هم صحبت کردم اما باز هم به همان دلیل باید در تهران می‌ماندم. به همین خاطر از آقای ویسی عذرخواهی کردم.

* سرمربی صبا پرسپولیسی اصل است، مشکلی با این موضوع ندارید؟

حاج آقا مایلی‌کهن یکی از مربیانی است که من به او اعتقاد اخلاقی کامل دارم. او هیچ وقت نمی‌خواهد بحث پرسپولیس یا استقلال را مطرح کند وتنها به فکر موفقیت تیمش است. مطمئنا با این جدیتی که از مایلی‌کهن می‌بینم صبا موفق خواهد شد.

* بازوبند کاپیتانی را در صبا خواهید بست؟

اصلا به هیچ وجه در هیچ تیمی کاپیتان نبودم و خوشم هم نمی‌آید بازوبند ببندم؛ چون در شرایط فعلی حرف‌های زیادی درباره‌ام می‌زنند. بازوبند که داشته باشم فکر می‌کنند شرایطم فرق کرده و بیشتر حرف می‌زنند. بنابراین کاپیتان اول تیم آقای کاشی است.

* اگر خود کاشی بازوبند را به شما بدهد چه؟

خودش اخلاقم را می‌داند و من دو ساال پیش هم این‌جا بودم و ما با هم کار کرده‌ایم. در مس کرمان هم می‌دانستم به خودم اجازه نمی‌دهم بازوبند را ببندم. به هر حال من این‌طوری راحت‌تر حرف می‌زنم. وقتی مسوولیتی به من می‌سپارند شرایط فرق می‌کند. من در جریان بازی از لحاظ کلامی خیلی صحبت می‌کنم. شاید اگر بازوبند داشته باشم هم‌تیمی‌هایم فکر می‌کنند به این خاطر است که زیاد حرف می‌زنم اما بدون بازوبند ارتباط‌ها راحت‌تر برقرار می‌شود.

* در پایان در مورد تیم ملی هم صحبت کنید، ایران یک بازی بسیار حساس مقابل کره جنوبی دارد و در صورت کسب یک مساوی هم به احتمال زیاد به جام جهانی صعود می‌کند.

ما در دو بازی آخر تیم ملی متفاوتی بودیم. بازیکنان همه هم‌قسم شده بودند. از طرفی هم نمی‌شد از لحاظ تاکتیکی کاری برای این تیم کرد و فقط به بازیکنان روحیه دادند تا انگیزه‌شان بالا برود. اکنون نیز با توجه به صحبت‌های سرمربی کره که معلوم نشد در چه بعدی و چه دلیلی داشت انگیزه‌ی بازیکنان بیشتر شده است.

* به اعتقاد بسیاری، صحبت‌های آقای "چوی" با هدف ایجاد جنگ روانی است.

در جنگ روانی دو بحث داریم؛ یکی این‌که طرف با روان فوتبالیست ما بازی کند و ما نقاط مثبت کار را نبینیم و با عجله بخواهیم خودمان را ثابت کنیم که در این مواقع همه چیز خراب می‌شود. اما در بعد دیگر می‌توانیم با خونسردی تمام در زمین جواب آنها را بدهیم. البته کی‌روش پیش از بازی جواب محکمی به کره‌ای‌ها داد که امیدوارم باعث نشود تمرکز بازیکنان در زمین کاهش یابد. خودمان بگویم جشن گرفتن در کره واقعا حال می‌دهد! ما می‌توانیم با یک مساوی یا حتی برد خوب جشن صعود بگیریم. بازیکنان توانایی‌اش را دارند و ثابت کرده‌اند همیشه در شرایط سخت به معنای واقعی ایرانی بوده‌اند.

* خودتان با کره بازی کرده‌اید، آیا شرایط فعلی این تیم با چهار سال پیش تفاوت دارد؟

من در جام ملت‌های آسیا دو بار روبه‌روی کره بازی کردم اما الان کل تیمشان عوض شده است. کره‌ای‌ها چهار سال پیش دست به یک کار وحشتناک زدند و با نگه داشتن تمام اعضای فدراسیون و تیمشان برای مقدماتی جام جهانی برنامه‌ریزی کردند. حتی دیدید که جام ملت‌های آسیا را هم راحت از دست دادند و تمام تیمشان را روی ۲۲-۲۱ سال بستند و الان با آمادگی کامل به جام جهانی رفته‌اند. آنها برای آینده برنامه داشتند. مثل ما نبودند که یک کارشناس بگوید تیم ملی نباید باتجربه باشد، دیگری بگوید باید جوان‌گرایی کنیم. به اعتقادم وقتی زیرساخت و برنامه نداشته باشیم هرکسی یک حرف می‌زند. ترکیب تجربه و نیروی جوانی بازده بیشتری دارد اما در ایران فقط حرف و حرف. کارشناسی یک سال صحبت می‌ کند و آخرش هم نمی‌فهمی چه گفت؛ چون دیدگاهش را بدون فکر و تحلیل مطرح می‌کند.

* پیش‌بینی‌تان از نتیجه بازی ایران و کره چیست؟

نمی‌دانم بازی چند چند می‌شود اما حتما باید ببریم. صعود به جام جهانی شوک بزرگی به فوتبال ما خواهد بود. دیگر خسته شده‌ایم از بس که در خیابان متلک خوردیم. مدام به ما می‌گویند پول مفت می‌گیرید. البته حق دارند. تیم ملی ما چند سالی است که نتیجه نگرفته و ما هم مقابل مردم تنها سرمان را پایین می‌اندازیم و این متلک‌ها را تحمل می‌کنیم. اما امیدوارم تیم ملی به جام جهانی صعود کند و ما دیگر شاهد صندلی‌های خالی استادیوم‌ها نباشیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 338
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 3,945
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15,134
  • بازدید ماه : 21,394
  • بازدید سال : 74,544
  • بازدید کلی : 3,093,014
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.