loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 40 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر امروز از موفقیت تیم ملی صحبت می‌کنیم مدیون برنامه‌محوری هستیم که این کلیدواژه موفقیت تیم ملی بود..

عکس تیم تیم ملی ایران

پس از پیروزی مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان تیم اول که موجی از شادمانی را در کشورمان ایجاد کرد گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به این موضوع اختصاص داشت و از دو چهره شاخص ورزشی کشورمان حمید استیلی پیشکسوت فوتبال و حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دعوت شد که در این برنامه با موضوع صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، در خصوص رمز موفقیت ملی‌پوشان و اینکه این اتفاق چه تأثیری بر جایگاه فوتبال کشورمان در عرصه بین‌المللی خواهد داشت از مهمانان برنامه سؤال شد.

همچنین در ابتدای این برنامه گزارشی از شادمانی مردم در سطح شهر تهران پخش شد و بازیکنانی نظیر پاشازاده و نیما نکیسا موفقیت تیم ملی را تبریک گفتند و صحنه‌هایی از توزیع شیرینی بین مردم نیز پخش شد.

حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که کلیدواژه موفقیت‌های اینچنینی چیست، اظهار داشت:‌ ضمن تبریک صعود تیم ملی، امیدوارم این راه را مقتدرانه ادامه دهیم و حضوری بسیار پرقدرت در جام جهانی داشته باشیم. نتیجه و حاصل کار را پس از تمرینات خوب و تمرکز کافی و آمادگی جسمی خوب دیدیم، باید با بالا بردن شاخص‌ها و معیارها به این نتیجه برسیم که آیا اهداف محقق شده است یا خیر. ما امروز وحدت و فرماندهی خیلی خوبی از کادر فنی تیم ملی دیدیم. همچنین تیزهوشی و ذکاوتی که قوچان‌نژاد مهاجم تیم ملی از خود به نمایش گذاشت رمز موفقیت کار بود و وی توپ را به زیبایی از حریف ربود و به زیبایی هرچه تمام‌تر به گل تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: این موفقیت نتیجه یک کار تیمی بود و امروز اگر از موفقیت صحبت می‌کنیم مدیون برنامه‌محوری هستیم که این کلیدواژه موفقیت تیم ملی بود.

سجادی در پاسخ به این سؤال که برنامه برای تداوم این موفقیت‌ها چیست، اظهار داشت: ابتدا از رسانه ملی خواهش دارم مانند امروز که وقت ارزشمندی به وزارت ورزش دادند، این کار فقط برای زمان پیروزی‌ها نباشد و به طور مداوم این کار را تکرار کنند. ورزش نمادی از پیشرفت کشورها شده است، باید این فرصت را ایجاد کنیم که مردم از این موهبت بهره‌مند شوند. ما در حدود یک دهه پیش به این نتیجه رسیدیم که باید رویکرد ورزش را مشخص کنیم و به سراغ الگوبرداری از کشورهایی رفتیم که رویکردشان ورزش همگانی بود و در این زمینه تحقیق کرده بودند.

وی افزود: پس از تأسیس وزارت ورزش راهبردهای جدید با الهام از طرح جامع ورزش نوشته شد و باز هم به برنامه بیشتری نیاز داشتیم تا اینکه ببینیم ورزش باید به چه سمتی حرکت کند و نیاز اصلی‌اش چیست. در آن کشور که ورزش همگانی رویکرد اصلی‌اش بود با تحقیق دریافته بودند که نسبت به ارزش پول‌شان صرفه‌جویی زیادی با این رویکرد خود در هزینه‌های سلامت داشتند. بنابراین داشتن یک برنامه و طرح جامع برای ورزش از اوجب واجبات است.

سجادی ادامه داد: بدین ترتیب اگر در داشتن برنامه به توفیقات برسیم و یا شکست بخوریم همه طبق برنامه است. در حداقل یک دهه اخیر که بنده در مدیریت ورزش بوده‌ام باور داشتن به برنامه نیاز ما بود، ما تعداد قابل توجهی از دکتراهای تربیت‌بدنی داریم و باید سیستمی وجود داشته باشد که تحصیل‌کرده‌ها به مدد پیشکسوتان ورزش بیایند. سال‌های زیادی است که طرح جامع داشته‌‌ایم اما قبل از تأسیس وزارت ورزش اجرای این طرح با موانع زیادی روبه‌رو بود و حدود ۲۱ مورد مانع برای اجرای این طرح داشتیم و حلقه مفقوده ما اجرا نشدن طرح جامع ورزش بود.

سجادی در پایان در خصوص اینکه وزارت ورزش چه نگاهی به ورزش پایه دارد، اظهار داشت: اعتقاد راسخ به ورزش‌های پایه و در کنار آن ورزش‌های پرمدال داریم اما متأسفانه وسایل ورزشی گران شده و ورزش نیازمند حمایت مالی زیادی است، حدود یک سال پیش برآورد ما برای تکمیل اماکن نیمه‌تمام ورزشی حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود بنابراین ورزش ما نیاز مبرمی به افزایش بودجه دارد. با تشکیل یک کمیته برای ورزش‌های پایه و پرمدال برای ۸ فدراسیون این کار را انجام داده‌ایم، پس اولین کار حمایت مالی از ما است که این حمایت به دلیل تربیت مدرسین و ساخت امکان ورزشی است.

حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در این برنامه در خصوص مروری بر بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و روند نوسانی تیم گفت:‌ ابتدا لازم می‌دانم از مردم شریف ایران، مسئولان ورزش، رئیس فدراسیون، کی‌روش و بازیکنان تیم ملی تشکر کنم. حماسه ملی ما در ۲۴ خرداد ماه اتفاق افتاد و امروز در ۲۸ خرداد حماسه‌ای ورزشی داشتیم و در این شرایط اقتصادی سخت مردم دیدن خنده و شادی مردم جای شکر بسیاری دارد. این مردم و بازیکنان تیم ملی مردان روزهای سخت هستند.

وی افزود: ما در گروهی بودیم که از ابتدا انتظار همه صعود راحت و آسان بود. در بازی اول با اینکه ازبکستان بهتر از ما بازی کرد با یک ضد حمله ۳ امیتاز بازی را گرفتیم. در بازی با قطر نتیجه خوبی نگرفتیم و سپس دژاگه و قوچان‌نژاد آمدند که کمک بزرگی به تیم ملی بود. در بازی با لبنان اصلاً‌ توقع باخت نداشتیم در این بازی‌ها کلاً ۲ گل خوردیم و بهترین خط دفاع را داشتیم اما نتایج ضعیفی گرفتیم که بیشتر به دلیل نوسان تیم ملی بود به همین دلیل مردم در مقطعی از فوتبال زده شده بودند و استقبال کمی از بازی‌ها داشتند.

استیلی در ادامه گفت: اما در این سه بازی پایانی در روش و سیستم تیم ملی تغییر ایجاد شد و سیستم تیم ملی از ۳-۳-۴ به ۱-۳-۲-۴ تغییر پیدا کرد و وحدت و وفاق ملی بین بازیکنان، مربیان و رسانه‌ها ایجاد شد و این امر باعث صعود مقتدرانه تیم ملی شد. خود کی‌روش هم تغییر کرد، وی لیگ ما را قبول کرد و مصداق این سخن تغییراتی بود که در بازیکنان تیم ملی دیدیم، ۶ بازیکن از استقلال که قهرمان لیگ شده بود به تیم ملی دعوت شده بودند و از خط دفاعی استقلال که کمترین گل خورده را در لیگ داشت استفاده شد. همه این عوامل موجب شد که قطر را در کشور خودش شکست دهیم و سرنوشت صعود دست خودمان افتاد.

استیلی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی باید انجام شود که با برنامه‌ریزی مدون وارد جام جهانی شویم، اظهار داشت:‌ اگر بخواهیم تیم خوبی داشته باشیم باید به تیم‌های پایه توجه کنیم این یکی از مشکلات ما است خیلی از استعدادها در باشگاه‌ها هدر می‌رود چرا که باشگاه‌های ما روی تیم‌های پایه‌ای‌شان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. همچنین احتیاج به ثبات مدیریت داریم و یک برنامه درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت باید داشته باشیم تا بتوانیم در جام جهانی هم شگفتی‌ساز باشیم.

وی ادامه داد: یادم هست زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردم و ایویچ مربی ما بود همیشه به ما می‌گفت آمادگی بدنی شما در سطح آسیا است و باید آمادگی خود را به سطح جام جهانی برسانید. میانگین سنی تیم ملی ما ۲۹ الی ۳۰ سال است که این خیلی زیاد است، باید میانگین دوندگی‌مان را نیز بالا ببریم، از نظر تاکتیکی نیز باید شرایط‌مان بهتر شود و نباید چشم‌مان را به روی ضعف‌هایمان ببندیم. ما هنوز نمی‌دانیم می‌خواهیم با ۱۶ تیم لیگ را شروع کنیم یا ۱۸ تیم. باید بدون تعارف باشیم و قانون‌گذاری ما درست باشد. باید چشم‌انداز داشته باشیم و افراد توانمند و متخصص را روی کار بیاوریم که اگر اینگونه باشد در تمام زمینه‌ها پیشرفت می‌کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی کشورمان افزود: امروز با یک بازی و یک برد تمام ایران خوشحال شد این برای ما ایرانی‌ها یک افتخار است، امیدوارم در بحث تخصص، مدیریت و ... پیشرفت کنیم و فوتبال کشورمان را به جایگاه اصلی برسانیم. هم‌اکنون ۳۰ درصد بودجه ورزش در مجلس کاهش داده شده است. مجلس نقش مهمی دارد و حدود ۳ هزار مجموعه ورزشی ما نیمه‌تمام مانده است.

استیلی در پایان در خصوص اظهارات کی‌روش در نشست خبری پس از بازی که اعلام کرده بود فقط خدا می‌داند روی نیمکت ملی در جام جهانی خواهم بود یا نه و اینکه اعتقاد وی در خصوص اظهارات سرمربی تیم ملی چیست، گفت: صد درصد کی‌روش باید باشد. کاری که وی کرده است فعلاً‌ نیمه‌تمام است و باید در تیم ملی بماند و کارش را به نتیجه برساند. اگر برنامه‌ریزی خوبی داشتیم کی‌روش الان این حرف را نمی‌زد.

همچنین مهدی تاج رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال در تماسی تلفنی در این برنامه در خصوص همکاری سازمان لیگ و نقش باشگاه‌ها در موفقیت تیم ملی گفت: بهترین همکاری را آقای کی‌روش داشت که موجب شد لیگ را ۲۰ اردیبهشت تمام کنیم و تشکر کی‌روش از باشگاه‌ها گواه این امر است، برای سازمان لیگ هم مهم تیم ملی بود که این کار نتیجه داد و امروز حاصل آن را دیدیم و توانستیم بازیکنان را به طور کامل در اختیار تیم ملی قرار دهیم.

وی در خصوص جشنی که قرار است امروز بعدازظهر برگزار شود، اظهار داشت:‌ ساعت ۵ بعدازظهر جشنی با هماهنگی شورای تأمین، وزارت ورزش،‌ فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، نیروی انتظامی و ... برگزار خواهد شد تا مردم با ملی‌پوشان کشورمان دیدار داشته باشند و طبق هماهنگی‌ها ملی‌پوشان به وسیله هلی‌کوپتر یا اتوبوس به ورزشگاه می‌آیند. البته این جشن خانوادگی نیست و برنامه‌ای است برای تشکر ویژه فوتبال‌دوستان از تیم ملی و بازیکنان کشورمان. اتفاق امروز و شکست کره خوشحالی خیلی خوبی بود چرا که سرمربی کره حرکاتی کرد که همه ما را مصمم به شکست کره جنوبی کرده بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 317
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 1,910
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13,099
  • بازدید ماه : 19,359
  • بازدید سال : 72,509
  • بازدید کلی : 3,090,979
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.