loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 47 شنبه 01 تیر 1392 نظرات (0)

علی کفاشیان ؛ خودش می گوید مظلوم ترین مرد روی زمین است. حرفی که به نظر دور از واقعیت نیست.

حتی بعد از صعود به جام جهانی هم دنیا خیلی روی خوشی به او نشان نداده و همه برای رفتنش لحظه شماری می کنند. کفاشیان که شاید مهمترین کارش که ارزشی بیش از صعود به جام جهانی داشت ، این باشد که ایستاد و در برابر فشار برای دخالت دولتی در فوتبال مقاومت کرد ، حالا بعد از صعود هم هنوز استرس داردو البته حالا اگر رفته باشد می تواند به خود ببالد که کارنامه ای موفق دارد. ۴ سالی را که به اتکای رای مجمع روی کار آمده بود با صعود به جام جهانی همراه کرده. صعودی در دل بی پولی و تنهایی و جفای مطلق مسئولین. او که برای ماندن در فوتبال حتی چند ساعتی بازداشت را هم تجربه کرد ، حالا بعد از صعود به برزیل برای خبرگزاری خبرآنلاین سخن می گوید.

*خب حاجی انشاالله کی می روید؟ دیگر صعود هم محقق شد الوعده ، وفا!

(می خندد) آره از فردا شروع کنید. حالا وقتش است باز برایم بنویسید کفاشیان برو ، برو ، برو ، برو! ولی به هر حال هر آمدنی یک رفتنی دارد. دنیا کلا محل گذر است . شاید من هم رفتم. شاید اصلا مردم و نبودم. خدا را چه دیدی . حالا بگذار چند روزی بگذرد و مجمع را برگزار کنیم تا ببینیم چه می شود.

*حالا این بار را که شوخی کردیم! فعلا تیم تان صعود کرده و باید خوشحال باشید.

راستش این صعود واقعا به همه چسبید. به من که خیلی حال داد. نمی دانی چه استرسی داشتم. این چند ماه آخر شب‌ها خواب نداشتم. مریض شده بودم و حتی دیگر لبخند هم به لبانم نمی آمد. فشار زیادی بود. فشار توقع مردم و مشکلات مالی فدراسیون. با این وجود خدا را شکر پیش رفتیم و خواست ملی محقق شد. شادی مردم بعد از صعود ، فشار ویرانگر را از روی دوش مان برداشت و نفسی کشیدیم. واقعا فکرش را بکن این صعود چقدر برای همه خوب شد. کشور چقدر باید هزینه می کرد تا این خوشی در مردم ایجاد شود ، این همه هیجان ایجاد کند و مردم احساس غرور کنند. فوتبال این ویژگی را دارد و این برد را به نوبه خودم به همه مردم خوب ایران تبریک می گویم . خوشحالم که این بار شرمنده شان نشدیم.

*بله بعد از ۸ سال انتظار و دلخوری مردم از فوتبال ، این برد خیلی چسبید؟

از شما دیگر توقع شنیدن این حرف را ندارم. ماشالله شما که دیگر در ریز جریانات مربوط به فوتبال هستید. تحصیل کرده اید و فوتبال و روند و شرایط فدراسیون را هم می دانید. البته می دانم این سئوال را بر اساس جو موجود می پرسید و می خواهید مرا عصبی کنید تا تیتر بگیرید اما به هر حال انتظارم این است که منطقی تر با مسائل برخورد شود. اقلا از سوی شما و دوستان تان. باید ببینید برای فوتبال چه کار کاردیم و چه توقعی از ان داریم. الان اتفاقا زمان خوبی است برای اینکه یک ترازو بگیریم و وزن کنیم شرایط مان را با کشورهای دیگر آسیا. الان اگر ژاپن را بگذاریم کنار ، ما با باقی رقیبان مان شرایط مساوی داریم. ژاپنی‌ها ۳۰ سال برای جایگاه امروز شان برنامه ریزی کردند و هزینه داشتند. بودجه سالیانه شان برای فدراسیون فوتبال اصلا با ما قابل مقایسه نیست و فدراسیون شان هیچ وقت لنگ بلیت پرواز تیم هایش نمی ماند. آنها پول داشتند و برنامه صحیح و امروز به آنچه می خواستند رسیدند. اما ما بدون این داشته‌ها و درحالی که از همان روز اول که آمدم ، مدام بدهکار بدویم و باید قرض های این و آن را می دادیم ، در این مدت فوتبال ساحلی مان را قدرت اول آسیا کردیم. در فوتسال بهترینیم ، در نوجوانان دو بار جهانی شدیم و تیم بزرگسالان مان هم در نهایت به جام جهانی رساندیم حتی بالاتر از تیم ملی کره. آن وقت بدون درنگ از ما انتقاد می شود. یک آب خوش نمی گذارید از گلوی مان پایین برود. جو هم طوری ساخته شده که مردم خیلی از این حقایق را نمی دانند. ایرادی ندارد ، مهم این است که لبخند روی لب مردم نشست. بگذار باز هم این انتقاد‌ها وجود داشته باشند. امیدوارم روزی برسد که این عینک بدبینی را از چشم تان بردارید و واقعیت های فوتبال را ببینید.

*با این صعود ، مشکلات مالی فدراسیون بیشتر هم می شود چون باید برای موفقیت در جام جهانی تدارک ببینید.

بله شرایط که سخت هست اما چاره ای نیست. باید بهترین تدارک را برای تیم ملی داشته باشیم. پیش آقای احمدی نژاد که رفتیم ، ایشان گفتند برنامه تان را بدهید و بودجه تان را بگیرید. قول مساعدی دادند و کروش قرار است ظرف ۱۰ روز برنامه یکساله تیم ملی را بدهد تا ما بر اساس آن بودجه بندی کنیم. از نظر مالی در شرایط سختی هستیم ولی باید بر اساس خواست مردم و برای یک جهش بزرگ در فوتبال مان در طول جام جهانی برنامه ریزی کنیم.

*این یعنی کروش می ماند؟

ببین قرارداد اولیه ما با کروش تا پایان جام جهانی بود. یعنی اگر ما صعود می کردیم ، قرارداد او تمدید می شد. ولی یکسری شرایط بود که باید بر سر آنها به توافق می رسیدیم. خواسته های سرمربی برای آماده سازی تیم چیزهایی بودند که باید محقق می شد. ما بلافاصله نشستیم و این کار را کردیم. الان قرار شد کروش برود و برنامه اش را بنویسد. بعد ما باید این خواسته‌ها را برای اردوهای بعدی ملی فراهم کنیم که مشکل زیادی هم از این بابت نداریم. چون هم آقای احمدی نژاد و هم رئیس جمهور منتخب مردم جناب آقای روحانی قول دادند نیازهای آماده سازی تیم ملی را به طور ویژه فراهم کنند تا اردوهای مان دچار وقفه نشوند .

*پس تیم برای جام جهانی حسابی آماده می شود؟

حتما این اتفاق می افتد اما خودتان بهتر می دانید که وظیفه مهمتر فدراسیون بعد از رسیدن به جام جهانی این است که بتواند از همین امروز نسل ۴ سال بعد فوتبال ایران را آماده کند. بازیکنانی که بتوانند برای فوتبال ایران پشتوانه باشند و ۴ سال بعد را خیلی راحت تر به جام جهانی برسیم. تیم های امید و زیر ۲۰ سال ایران باید در اولویت فدراسیون باشند. ما زمانی برنده ایم که این دو تیم نسل ۴ سال بعد مان را بسازند و این سیکل به جریان بیفتد. فرقی هم ندارد که چه کسی در راس فدراسیون باشد. این تحول که ایجاد شود دیگر همه چیز روی ریل خود پیش می رود.

*یکی از اتفاقات بعد از صعود این برنامه فشرده دیدارهای تان بود . حسابی بچه‌ها را خسته کردید .

چاره ای نبود. یکسری برنامه داشتیم که باید انجام می شد.قبول دارم که بچه‌ها حسابی خسته شدند اما ناچار بودیم چون دوباره جمع کردن تیم خیلی دشوار می شد. ما باید تا زمان داشتیم تیم را به این دیدارها می بردیم. البته اگر ۲۴ ساعت بعد و سر فرصت می رفتیم شاید بهتر می‌شد اما دیگر رفتیم و بچه‌ها هم لطف کردند و خانواده های شان صبوری تا برنامه‌ها انجام شوند. امیدوارم این جو خوبی که ایجاد شده ، ادامه داشته باشد و با موفقیت دیگر رشته های ورزشی مان تداوم پیدا کند. شرایط برای فوتبال هم بهتر شود و فدراسیون از این مشکل مالی رهایی پیدا کند.

*پس کروش را دیگر ماندنی بدانیم؟

انشالله . از ابتدا هم قرارمان همین بود. ولی باید سعی کنیم تمام نیازهای تیم ملی را فراهم کنیم تا او بتواند با آرامش به کارش ادامه بدهد.

*خود شما چطور؟ شما هم سر قول تان می مانید و می روید؟

(می خندد) خدا را چه دیدی ، یک سیب را به هوا بیاندازی ، ۳۰ دور می زند تا به زمین برگردد. شاید من هم نبودم ، شاید هم بودم. خدا را شکر که این روزها مردم شاد هستند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 330
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 3,146
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14,335
  • بازدید ماه : 20,595
  • بازدید سال : 73,745
  • بازدید کلی : 3,092,215
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.