loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 61 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

علی فتح الله زاده می گوید کارلوس کروش وقتی کار بزرگی برای فوتبال ایران کرده که به جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی برسد و یک مرحله در این بازی‌ها صعود کند.

عکس علی فتح الله زاده

البته او می گوید تیم ملی تاکتیک بازی دفاعی اش را از استقلال الهام گرفته و این بازی بسته بوده که ۹ امتیاز را برای تیم ملی به همراه داشته است. مدیر استقلالی‌ها اعتماد کروش به آبی‌ها را دلیل صعود تیمش می داند. او در این باره و درباره فصل نقل و انتقالات برای خبرآنلاین سخن گفته است.

*حاج آقا خیلی‌ها می گویند فتح الله زاده امسال به جای بمب ترقه می ترکاند!

آن خیلی‌ها تا آخر فصل صبر کنند ببینند این ترقه های من چه صدایی دارند و کار ۱۰۰ تا بمب را می کنند!

*پس از خریدهای تان راضی هستید؟

من چرا خدا باید راضی باشد و سرمربی تیم. امیرخان به ما لیست داده و من هم بر اساس لیست او دارم بازیکن می خرم.

*مثلا دیروز هم با امید ابراهیمی قرارداد بستید؟

قرارداد که نه اما حرف های خوبی با هم زدیم. حالا تا ببینیم خدا چه بخواهد. تو روزهای آینده این حرف های مان نهایی می شود.

*خسرو حیدری چطور؟ با او هم جلسه داشتید؟ او می ماند؟

برای خسرو هم هنوز باید منتظر بمانیم. او چند پیشنهاد خارجی دارد و باید آن را بررسی کند.البته من هم در این زمینه به او راهنمایی هایی داشتم تا بهتر تصمیم بگیرد و انتخاب درستی داشته باشد.

*یعنی پیشنهاد کردید که برود؟

به هرحال رقم های پیشنهادی به او خیلی مناسب است. با این وجود در بین همین انتخاب‌ها هم از او خواستم طوری انتخاب کند که اگر قرار به رفتنش شد ، فوتبالش در آستانه جام جهانی افت نکند.

*یعنی گفتید به اروپا برود؟

او چندتا پیشنهاد داشت ، گفتم خسرو اگر می خواهی بروی ، حاشیه خلیج فارس نرو. او پیشنهادهای خوبی هم از کره جنوبی و چین دارد. گفتم انتخابی داشته باش که بیشترین کمک را به پیشرفت فوتبالت داشته باشی. به هر حال او یکی از سرمایه های بزرگ استقلال است و حتی اگر پیش مان نباشد ، همیشه دلش با استقلال می ماند. این خیلی مهم است که درست انتخاب کند و اگر شرایط طوری بود که باید می رفت ، به جایی باید برود که فوتبالش پیشرفت داشته باشد.

*بحث آرش افشین به کجا رسید؟

هنوز سر مبلغ به توافق نرسیدیم اما مذاکرات مان با او همچنان ادامه دارد.

*و رحمتی؟

با رحمتی هم کار دیگر تمام است. فکر می کنم همین اوایل هفته جدید ، بیاید و قراردادش را تمدید کنیم.

*پس از تیمی که می بندید راضی هستید؟

تیمی که داریم می بندیم ، تیمی است که امیرخان خواسته اند. مسائل فنی در اختیار کادرفنی است. موفقیت مدیر این است که لیست سرمربی را بگیرد. پارسال هم می گفتند استقلال تیمش را بد بسته است ولی ما قهرمان شدیم. امیرخان جای ستاره‌ها دارد تیم را با نیاز هایش تقویت می کند. یارهای بدرد بخور را می گیریم که تیم خوبی را برای مسابقات لیگ و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

*و یک سئوال هم درباره مجیدی؟ او چه شرایطی دارد؟

فرهاد رفته دوره مربیگری اش را در لندن تکمیل کند. بزودی به تیم ملحق می شود و امسال را هم برای ما بازی می کند.

*راستی سر قرعه کشی هم که حسابی خوش شناس بودید . بازی با تیم تایلندی...

نه بابا اتفاقا با قرعه سختی روبرو شدیم. دوست داشتم با ژاپنی یا کره ای بخوریم. چون آنها حریفان به مراتب ساده تری از این تیم تایلندی هستند. الان همه فکر می کنند ما قرعه ساده ای داریم در شرایطی که اتفاقا با بدترین قرعه ممکن روبرو هستیم. همین تیم تایلندی برای رسیدن به این مرحله تیم های ژاپنی ، کره ای و بنیادکار ازبکستان را حذف کرده.آنها ۳ بازیکن اسپانیایی و یک یار ژاپنی دارند که کیفیت فوتبال شان را خیلی بالا برده است. تیمی که تا اینجا پیش آمده یعنی حریفی سخت است. این تیم تیم چرکی است باید خیلی مراقب باشیم و اگر آنها را دست کم بگیریم به مشکل می خوریم. بوریرام تیم های قدرتمندی را حذف کرده. وقتی الهلال و العین حذف شدند و این تیم به جمع ۸ تیم رسیده یعنی قدرت بالایی دارد. باید هوشیار باشیم و فرصت را از دست ندهیم.

*راستی برسیم به تیم ملی . خوب شد به حرف شما گوش نکردند و کروش برکنار نشد!

من نگفتم تیم را بدهند دست قلعه نویی . گفتم باید از تفکر او استفاده کنیم چون خیلی خوب تیم های عربی را شکست داد. اتفاقا تیم ملی به جام جهانی رسید چونکروش به استقلال اطمینان کرد. ۷ استقلالی را در زمین گذاشت و حاصلش شد صعود تیم ملی به جام جهانی. دیدید که او خط دفاعی تیمش را استقلالی چید و ما گل نخوردیم.

*البته پیشتر هم خط دفاع تقریبا همین بود. تازه قبلش شما گلر را هم داشتید.

گلر که گل نمی خورد ، خط و سازمان دفاعی یک تیم است که باعث گل خوردن یا نخوردن می شود. همین طرفداری احساسی شماست که تیم را داشت حذف می کرد . وقتی گفتیم به استقلال اطمینان کنند برای همین روز بود که مردم شاد باشند.استقلال امسال با چه تاکتیکی قهرمان شد؟ ما گل های زیادی نزدیم استقلال این فصل خیلی گل نمی زد ،در حقیقت استقلال امسال خوب دفاع کرد و قهرمانی اش را مدیون این سیستم منظم دفاعی اش بود. کروش هم وقتی سامانه دفاعی استقلال را در تیم ملی پیاده کرد توانست از ۳ بازی ۹ امتیاز بگیرد و قهرمان شود. به هر حال من بعد از عمری حضور در فوتبال نظر علمی درباره این رشته می دهم.

*پس به عکس بسیاری که از فوتبال دفاعی تیم ملی انتقاد می کنند ، شما این تاکتیک تیم ملی را منطقی می دانید؟

دقیقا. من معتقدم استراتژی بازی تیم ملی درست بود . کروش از وقتی به لیگ اعتماد کرد ، نتیجه گرفت. او استفاده از بازیکنان تیم قهرمان را در دستور کارش قرار داد و از هر ۳ بازی ، امتیاز کامل را گرفت. من هم این صعود را تبریک می گویم و خوشحالم که به جام جهانی رفتیم. اما معتقدم کار اصلی کروش و اینکه مشخص بشود او چقدر بزرگ است و توانسته به فوتبال ایران کمک کند جایی مشخص خواهد شد که ایران با هدایت او بتواند به مرحله دوم بازی های جام جهانی و به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 323
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 2,173
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13,362
  • بازدید ماه : 19,622
  • بازدید سال : 72,772
  • بازدید کلی : 3,091,242
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.