loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 48 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

دژاگه می‌گوید وقتی ما به عنوان تیم اول گروه راهی جام‌جهانی می‌شویم، یعنی می‌توانیم در برزیل هم کارهای بزرگی انجام دهیم..

اشکان دژاگه بدون شک یک فوتبالیست بسیار محبوب و دوست‌داشتنی میان مردم ایران محسوب می‌شود و به خاطر بازی‌های درخشان در تیم‌ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی برزیل، از جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ما برخوردار است. حضور موفق او در مسابقات لیگ‌برتر انگلستان با پیراهن فولام نیز اعتباری مضاعف به این بازیکن بخشید. جای خالی این بازیکن طراح و خوش‌تکنیک تیم‌ملی در ۳ بازی آخر مقابل لبنان، قطر و کره‌جنوبی بسیار خالی بود اما شاگردان کارلوس کروش در نهایت جواز حضور در جام‌جهانی را به‌دست آوردند. روز گذشته فرصتی دست داد تا با اشکان دژاگه درخصوص مسائل مربوط به خودش و فوتبال ایران گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید:

* هواداران فوتبال در ایران منتظرند تا هر چه زودتر به روزهای اوج برگردی.

بله و از این بابت بسیار ممنونم. می‌دانم مردم ایران به من لطف دارند و پیگیر وضعیتم هستند. این مسئله باعث خوشحالی من است و امیدوارم هرچه زودتر آماده شوم و در فرم مطلوب قرار بگیرم.

* تمریناتت با فولام را هم که شروع کرده‌ای.

بله، چند روز قبل بود که با مارتین یول، سرمربی تیم هم صحبت کردم. او منتظر برگشت من است و امید و روحیه خوبی به من داد. همه سعی و تلاش من این است که در فصل آینده، بهترین بازی‌ها را برای فولام انجام دهم. به دلیل مصدومیتی که اواخر فصل گذشته برایم پیش آمد، تعدادی از بازی‌ها را از دست دادم و حالا می‌خواهم جبران کنم.

* سال گذشته و با مصدومیت تو، روند نزولی فولام هم شروع شد.

من یک عضو از این مجموعه هستم. می‌توانم بگویم فصل پیش بدشانسی آوردیم و در چند بازی می‌توانستیم امتیاز بگیریم اما نشد. مهم این است که در فصل آینده بازی‌های خوبی انجام دهیم.

* اثرات شادی‌ای که پس از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی در ایران به وجود آمد، همچنان ادامه دارد و موج جدیدی در فوتبال ایران ایجاد کرد و همه امیدوار هستند.

من هم از این بابت بسیار خوشحالم. حضور در جام‌جهانی اتفاق بزرگی برای تیم‌ملی ایران محسوب می‌شود. می‌دانم مردم ایران بعد از صعود به جام‌جهانی بسیار خوشحال و پرانرژی بودند و به شادی پرداختند و من هم به اندازه آنها خوشحال شدم.

* خود تو هم سهم بزرگی در این موفقیت داشتی.

همه تلاش من به عنوان یک بازیکن این بود که بهترین عملکرد را داشته باشم. می‌توانم بگویم همه بازیکنان تیم‌ملی زحمت کشیدند و تلاش کردند تا این موفقیت به‌دست آمد. دیگر هیچ حریفی را نمی‌توان راحت دانست و همه بازی‌هایی که انجام دادیم، سخت بود. البته من که در ۳ بازی آخر به دلیل مصدومیت نبودم اما نتایج را پیگیری می‌کردم و از راه دور در جشن صعود تیم‌ملی شرکت کردم.

* اتفاقاً جای تو در جشن شادی ملی‌پوشان در اولسان کره‌جنوبی بسیار خالی بود و بعد هم که جشن صعود در ورزشگاه آزادی با حضور هواداران برپا شد.

بله، صحنه‌هایی از این مراسم را دیدم. البته من با همبازیانم در تیم‌ملی در تماس بودم و صعود به جام‌جهانی را به آنها تبریک گفتم. خیلی خوشحال بودم و آرزو می‌کردم در کره همراه بقیه دوستانم باشم اما قسمت نشد.

* برد بسیار خوبی مقابل کره‌جنوبی به‌دست آوردیم و گلی هم که رضا قوچان‌نژاد زد، فوق‌العاده بود.

قوچان‌نژاد مهاجم بسیار خوبی است که سال‌هاست در اروپا بازی کرده و توان بالایی دارد. از گل او لذت بردم و خیلی خوشحال شدم. بازی واقعاً سختی بود اما اینکه در کره‌جنوبی آنها را بردیم و به عنوان تیم اول رفتیم جام‌جهانی، ارزش بیشتری داشت.

* فکر می‌کنی موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی هم ادامه خواهد داشت؟

همه سعی و تلاش بازیکنان و مربیان همین است. وقتی ما به عنوان تیم اول گروه راهی جام‌جهانی می‌شویم، یعنی می‌توانیم در برزیل هم کارهای بزرگی انجام دهیم.

* به‌دست آوردن یک پیروزی در جام‌جهانی هم می‌تواند برای ایران افتخار بزرگی باشد.

بله، همه تیم‌هایی که به جام‌جهانی می‌آیند، بزرگ و قدرتمند هستند. ما در جام‌جهانی با بهترین‌ها باید مسابقه بدهیم. بنابراین احتیاج داریم که آماده باشیم.

* فکر می‌کنی جشنی که در اولسان گرفتیم، می‌تواند با یک پیروزی در جام‌جهانی هم تکرار شود؟

من که در کره نبودم اما خیلی دوست دارم در جشن با پرچم ایران در برزیل حضور داشته باشم. اینکه بتوانیم مردم را دوباره خوشحال کنیم، بسیار ارزشمند است و می‌خواهم این اتفاق دوباره تکرار شود.

* دوست داشتی در بازی با کره در زمین بودی؟

خیلی زیاد. کاش من هم در کره بودم و می‌توانستم کنار همبازیانم باشم.

* می‌توانی در مورد کارلوس کروش هم صحبت کنی؟ به هر حال او باعث حضور تو در تیم‌ملی ایران است.

من یک نکته را بگویم. تیم‌ملی ایران طی چند سال گذشته به من ابراز لطف داشته و از من برای بازی دعوت کرده اما زمان آقای کروش من این دعوت را پذیرفتم و تصمیم گرفتم برای ایران بازی کنم. البته تا چند سال پیش هم در تیم‌ملی زیر ۲۱ سال آلمان بودم اما در مورد آقای کروش باید بگویم او مربی کاربلد، بزرگ و زحمتکشی است که سهم بسیاری در صعود به جام‌جهانی داشت و خوشحالم که در جام‌جهانی همراه با تیم‌ملی ایران و کارلوس کروش شرکت می‌کنم. جام‌جهانی رؤیای هر بازیکنی است و من هم بسیار خوشحالم که این فرصت نصیبم شده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 341
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 4,134
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15,323
  • بازدید ماه : 21,583
  • بازدید سال : 74,733
  • بازدید کلی : 3,093,203
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.