loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 54 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

فسخ قرارداد و رضایتنامه فاقد تاریخ بوده و اصولا مشخص نیست در چه زمانی امضا شده اند.

دعوای مس کرمان و سپاهان در حالی همچنان بر سر شجاع خلیل زاده ادامه دارد که به نظر می رسد باید منتظر راند پایانی ماجرا در کمیته استیناف بود.

طی روزهای گذشته جلسه کمیته انضباطی در این باره برگزار شد و وکلای شجاع خلیل زاده لایحه خود را ارائه کردند. در پاسخ به آن لایحه ، کرمانی‌ها هم جوابیه ای ارائه نموده اند که در پی می آید:

"در پاسخ به لایحه تقدیمی آقای شجاع خلیل زاده و صحبت های وکلای ایشان در راستای استحضار کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال مطالب ذیل به عنوان لایحه باشگاه صنعت مس کرمان تقدیم حضور می شود:

۱- محور اصلی اظهارات و لایحه آقای شجاع خلیل زاده و وکلای محترم ایشان قانونی بودن رضایتنامه صادره و انتقال این بازیکن مس کرمان به سپاهان اصفهان می باشد. رضایت نامه ای که ظاهرا در پی فسخ قرارداد صادر شده و مانور زیادی خصوصا در رسانه‌ها در مورد قانونی آن صورت می گیرد. در مورد این دو سند که به آن‌ها استناد می شود نکاتی قابل ذکر است که نشان می دهد اصولا چنین اسنادی از اساس باطل و غیر قابل اتکا و استناد می باشد. آقای خلیل زاده و وکلای ایشان مدعی هستند این رضایت نامه اعتبار قانونی دارد و خدشه ای به آن وارد نیست. در این زمینه باید گفت امضای موجود در برگه فسخ قرارداد ظاهرا مربوط به آقای واحدی قائم مقام وقت باشگاه می باشد که به اظهار آقای خلیل زاده در زمانی که مدیرعامل در سفر حج بوده توسط وی امضا شده است. یکی از اصول مهم در صحت و نفوذ عقود و قراردادها "ذی سمت" بودن و اهلیت طرفین است که در این زمینه رعایت نشده است. بر اساس مصوبه هیات مدیره باشگاه صنعت مس کرمان به شماره ه.م/ ۹۰۰۲۰۵ به تاریخ ۲۳/۳/۱۳۹۱ مقرر شده در زمان سفر آقای نصرالله گنجعلیخانی مدیرعامل وقت باشگاه به مکه مکرمه اسناد با امضاء آقای حسن واحدی و یکی از اعضای هیات مدیره اعتبار دارد و بنابراین در امضای فسخ قرارداد و رضایت نامه صرف امضای آقای واحدی نمی تواند اعتباری به آن بدهد و عملا این اسناد بی اعتبار و باطل خواهد بود. ضمن اینکه با بررسی رضایت نامه و تطبیق ان با قسخ نامه به راحتی می توان متوجه شد که امضای رضایت نامه کاملا غیر منطبق با امضای آقای واحدی یا هر یک از مدیران باشگاه بوده و کاملا مخدوش است. بنابرای موارد قطعا این رضایت نامه بی اعتبار و باطل بوده و نمی توان به استناد انها انتقال آقای خلیل زاده را قانونی اعلام نمود.

۲- حتی بر فرض صحت، قرارداد فسخ و رضایت نامه بر اساس ایین نامه نقل و انتقالات بایستی ظرف ۷۲ ساعت بعد از امضا در هیات فوتبال و سازمان لیگ ثبت می شده که عملا چنین اتفاقی نیفتاده است و این اقدام عملا ۱۳ ماه بعد از زمان ادعایی ثبت شده است و فاقد اعتبار است و اگر قرار بود فسخ و رضایت نامه ای هم در این زمان فسخ شود باید به امضای مدیران فعلی باشگاه می رسید.

۳- فسخ قرارداد و رضایتنامه فاقد تاریخ بوده و اصولا مشخص نیست در چه زمانی امضا شده اند. با توجه به اینکه یکی از مشخصه های قانونی بودن چنین فرایندهایی ثبت تاریخ می باشد همین موضوع قرینه ای است که نشان می دهد آقای خلیل زاده هم علاقه ای به طی شدن یک روند شفاف و روشن و قانونی نداشته و خارج از چارچوب های قانونی اقدام به امضای سند مذکور بدون توجه به شرایط قانونی ان کرده است.

۴- در تاریخ ۱/۴/۹۲ هیات فوتبال کرمان در نامه شماره ۹۱۶۳/۹۲ به فدراسیون فوتبال اعلام نموده است مهر این هیات تغییر نموده و مکاتبات با مهر جدید اعتبار دارند اما در تاریخ ۴/۴/۹۲ رضایت نامه با مهر قبلی ممهور شده و همین نشان از یک روند غیرقابل توجیه دیگر در این زمینه دارد.

۵- شکایت باشگاه مس کرمان از آقای خلیل زاده به دلیل طی کردن روندی غیرقانونی برای جدایی از این باشگاه است و قطعا طرف حساب باشگاه مس کرمان در این زمینه شخص ایشان است و اینکه عنوان می کنند سمتی در این دعوا ندارند از نظر حقوقی قابل قبول نیست.

۶- آقای خلیل زاده در بخشی از لایحه خود عنوان کرده اند رضایت نامه و فسخ نامه به عنوان عقد خارج لازم و یا قاعده المومنون عند الشروطهم تلقی می گردند اما حرف اساسی این است که زمانی این چنین حرفی قابل قبول است که روالی قانونی نیز برای آن طی شده باشد اما در غیر اینصورت این تلقی نیز امری بیهوده و غیر قابل قبول است. در حالیکه ایشان می توانست اصل قرارداد را به گونه ای تنظیم نماید که به روشنی خواسته هایش محقق شود و نیاز به طی چنین مسیری که مدعی طی کردن ان هستند نباشد.

۷- استناد آقای خلیل زاده در بند چهارم لایحه خود به قانون کار در حالی است که نوع قرارداد ایشان هیچ شباهتی به قراردادهای مشمول قانون کار ندارد که اگر چنین بود ایشان قاعدتا بایستی رضایتنامه و مجوز نقل و انتقال خود را نیز از اداره کار دریافت می نمود و نیازی به طی کردن مقررات فدراسیون فوتبال نیز نبود. اینکه ایشان با وجود طی کردن یک مسیر غیر قانونی برای اخذ رضایت نامه تمامی منافع باشگاه را که در اینجا "کارفرما" فرض نموده اند زیر سوال می برند جای تعجب دارد. مگر اینکه ایشان قصد داشته باشد قراردادی تابع قوانین اداره کار و با مزد حداقل تعیین شده از سوی اداره کار قرارداد جدید خود را به ثبت برسانند... در این زمینه به هر حال روال و آیین نامه و قوانین کاملا روشن و مشخص است.

۸ – به نظر می رسد در بحث نقل و انتقال بازیکنان و قوانین و آیین نامه های اجرایی قدیم و جدید و مناط اعتبار بودن آنها برای طرح دعوا، سازمان لیگ به عنوان متولی نقل و انتقالات و برگزاری مسابقات می تواند نظر کارشناسی ارائه دهد که در صورت امکان خواهشمند است در این زمینه نظر این سازمان نیز اخذ شود.

۹- امضای موجود در برگه رضایتنامه و فسخ قرارداد آقای خلیل زاده در زمان حاکمیت آیین نامه قدیم و با در نظر گرفتن مهلت ثبت صورت گرفته است. حتی اگر ایشان متصور است که این اوراق قانونی است باید در همان مهلت‌ها در هیات فوتبال و سازمان لیگ ثبت می شده است. در این زمینه قاعدتا اگر ایشان معتقد به اعتبار آیین نامه جدید است بایستی امضای آن را نیز از مدیران فعلی اخذ نمایند و در این زمینه باشگاه مس کرمان آماده مذاکره با آقای خلیل زاده خواهد بود...

۱۰- در طول مدیریت جدید باشگاه تلاش هایی شده است تا فعالیت این باشگاه با مشکل و عدم توازن مواجه شود و در این راستا این باشگاه و مدیریت فعلی آن به هیچ عنوان از حقوق قانونی خود و همه هواداران فهیم و پرشمار آن کوتاه نمی آید. تلاش برای تضعیف باشگاهی که مرکز توجه ورزشی در بزرگترین استان کشور است و می تواند نقطه اتکایی برای پیشگیری از بسیاری مشکلات اجتماعی در یکی از خاص ترین نقاط جغرافیایی کشور باشد قطعا با واکنش همه شهروندان کرمانی مواجه خواهد شد و در این زمینه باشگاه صنعت مس کرمان با تلاش فراوان پیگیر حقوق خود در هر مرجعی که نیاز باشد خواهد بود".

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 330
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 3,027
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14,216
  • بازدید ماه : 20,476
  • بازدید سال : 73,626
  • بازدید کلی : 3,092,096
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.