loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 61 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

پیشکسوت پرسپولیس گفت: امروز تداوم قهرمانی نداریم چون عملا باشگاه نداریم..

نشست خبری اعضای هیئت امنای دانشکده علمی و کاربردی پرسپولیس در محل این دانشکده برگزار شد. داریوش سودی، جعفر کاشانی ، محمدزادمهر از اعضای هیئت امنا و غلامرضا رضایی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس حاضران در این جلسه بودند. در این جلسه از ۱۳ رشته جدید دانشکده پرسپولیس رونمایی شد.

سودی: می‌خواهیم قطب ورزش و دانشگاه کشور شویم

داریوش سودی رئیس دانشکده پرسپولیس در این جلسه ضمن تشکر از حضور خبرنگاران گفت: دانشکده پرسپولیس جزو مجریان برداشتن کنکور در نظام دانشگاهی کشور است. در ترم پیش این دانشکده سه رشته در مقطع کاردانی تدریس می‌شد که برای ترم جدید ۱۳ رشته مقطع کارشناسی به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران ورزشی واجد شرایطی که مدرک کاردانی دارند می‌توانند با ارائه معرفی نامه از محل کارشان به عنوان سهمیه شاغل و به صورت رایگان جذب دانشگاه شوند. ما می‌خواهیم قطب ورزش و دانشگاه کشور شویم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، هدف ما خدمت به ورزش کشور است.

رئیس دانشکده علمی و کاربردی پرسپولیس افزود: تفاهم نامه خوبی با کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی امضا کردیم تا بتوانیم از امکانات مختلف که مرتبط با ورزش است استفاده کنیم در این راه از تمام توانمندان عرصه‌های علمی و فکری هم دعوت می‌کنیم تا به ما کمک کنند. دانشکده پرسپولیس خانه ورزش است که می‌خواهد به ورزش کمک کند و در این راه از تمام نخبگان، مخترعین و دانشمندان ورزشی دعوت به همکاری می‌کنیم.

سودی ضمن بیان این مسئله که ۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد هم در این دانشگاه تدریس خواهد شد تصریح کرد: مهم است که یک ورزشکار و افراد مرتبط با ورزش به غیر از بحث تجربی در رشته خود در بحث علمی هم توانمند باشند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فارغ التحصیلان این دانشگاه در آینده بازار کار خواهند داشت گفت: قبل از اینکه این رشته‌های جدید دانشگاه مورد تصویب قرار بگیرد بازار کار آنها تعریف شده و مشکل از این بابت وجود ندارد در همه جای دنیا همه دارای چند مدرک دانشگاهی هستند که این مسئله در کشور ما هم می‌تواند انجام شود.

رئیس دانشکده پرسپولیس با بیان اینکه تا به حال هیچ مشکلی از نظر امکانات نداشته عنوان کرد: وقتی برند پرسپولیس را داشته باشی مانند کاردی هستی که به کیک می‌خوری و برش داری. دانشکده پرسپولیس ظرفیت جذب ۷۵ دانشجوی خانم و ۷۵ دانشجوی آقا را دارد که از این تعداد ۵۰ درصد سهمیه شاغلین خواهد بود.

کاشانی: تداوم قهرمانی نداریم چون عملا باشگاه نداریم

در ادامه این نشست خبری جعفر کاشانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تاسیس چنین دانشکده‌ای می‌تواند از نظر فرهنگی به فوتبال ایران کمک کند اظهار داشت: در حال حاضر ورزش فقط دیگر تفریح نیست و بحث قهرمانی آن هم بسیار مهم است. ما امروز تداوم قهرمانی نداریم چون عملا باشگاه نداریم. باید به سمتی حرکت کنیم که از تیمداری به باشگاهداری برسیم و از زمینه های علمی و اقتصادی ورزش هم بهره ببریم مانند باشگاه های بزرگ دنیا که فقط به قسمت قهرمانی ورزش فکر نمی‌کند.

وی ادامه داد: نمی توانیم با قوانین ۵۰ سال پیش جلو برویم. واقعا فقر فرهنگی در فوتبال ما مشهود است و افتتاح دانشکده پرسپولیس می‌تواند قدم بزرگی برای جبران این مسئله باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن اشاره به این مسئله که باشگاه‌ها در فوتبال ایران باید خصوصی شوند گفت: وقتی یک باشگاه به صورت خصوصی اداره شود دولت نمی‌تواند مستقیما در کار آن دخالت کند و فقط بحث نظارت مطرح می‌شود.

کاشانی در پاسخ به این سوال که در صورت تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس آیا احتمال دارد که فعالیت این دانشگاه متوقف شود گفت: دانشکده پرسپولیس توسط هیئت امنا اداره می‌شود و در چارچوب آن حرکت می‌کند. وقتی می‌گوییم باشگاه‌ها باید خصوصی شوند برای این است چون در این صورت مدیران عامل فقط در راستای سیاست های باشگاه حرکت می‌کنند و باید خط مشخصی را طی کنند به این صورت تصمیم گیرندگان اصلی آنهایی می‌شوند که مالک باشگاه هستند. آن وقت اتحادیه باشگاه‌ها هم راه می ‌افتد و در این شرایط دولت فقط نقش نظارتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدوارم افتتاح دانشکده پرسپولیس نقطه آغازی باشد برای اینکه دیگر باشگاه‌هایمان هم در این سمت حرکت کنند و البته باید این حرکت تداوم داشته باشد تا در ۲۰ سال آینده این حرکت به یک دانشگاه بزرگ در سطح ایران تبدیل شود.

رضایی: می‌خواهم به عنوان یک ورزشکار تحصیل کرده مطرح شوم

غلامرضا رضایی مهاجم پرسپولیس که به عنوان دانشجو در دانشکده علمی و کاربردی پرسپولیس فعالیت می‌کند، در مورد اینکه چه انگیزه ای باعث شد تا در این دانشگاه ثبت نام کند گفت: افتتاح دانشگاه پرسپولیس برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد و وقتی ما بازیکنان شنیدیم این مرکز به صورت رسمی افتتاح می‌شود بسیار خوشحال شدیم. تجربه نشان داده در کنار ورزش اگر کسب علم هم باشد بهتر است به خاطر همین تصمیم گرفتم تا در رشته مربیگری ثبت نام کنم تا در آینده به عنوان یک ورزشکار تحصیل کرده در جامعه مطرح شوم.

وی ادامه داد: قطعا همه می‌توانند در کنار ورزش کردن به تحصیل هم بپردازند و اگر هدف باشد با برنامه ریزی می‌شود این دو مقوله را کنار هم انجام داد. درس خواندن در کنار ورزش اصلا وقت گیر نیست.

مهاجم پرسپولیس در مورد اینکه چه پیامی برای هواداران این تیم دارد، تاکید کرد: قطعا باید در کنار ورزش به مسئله علم هم توجه داشته باشیم و می‌شود این دو مقوله را با هم رو به جلو برد.

زادمهر: نباید اصل را ببازیم

دکتر محمد زادمهر پیشکسوت و عضو هیئت امنای دانشکده پرسپولیس در نشست خبری این دانشکده گفت: دانشکده پرسپولیس خانه ورزش است و در آن اطلاعات و دانش ورزشی تبادل می‌شود واقعا باید در کنار ورزش بحث علمی آن هم باشد تا دانایی ورزشکار بالا برود.

وی ادامه داد: وقتی یک ورزشکار بداند ماساژور یا مربی‌اش به صورت علمی کار می‌کند در کارش تاثیرگذار خواهد بود همانطور که می‌دانید در مهد ورزش دنیا یعنی آمریکای جنوبی اکثرا قهرمانان و مدال آوران جهانی و المپیکی تحصیل کرده بودند. اشخاصی مانند دکتر ذوالفقارنسب یا مهندس کلانی هم در ورزش ما وجود دارد و این مسئله نشان می‌دهد که درس و ورزش با هم هیچ مغایرتی ندارند و حتی مکمل همدیگر هستند. اگر باشگاه پرسپولیس الان بین مردم محبوبیت فراوانی دارند به خاطر اینکه امثال دکتر اکرامی و دکتر برومند در این باشگاه فعالیت می‌کردند. فوتبال محل برد و باخت است اما ما نباید اصل را ببازیم.

در پایان این نشست لوح تقدیری به داریوش سودی رئیس دانشکده پرسپولیس بخاطر تولید۱۳ رشته جدید دانشگاهی از طرف مقامات دانشگاه علمی و کاربردی توسط جعفر کاشانی تقدیم شد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 406
  • بازدید امروز : 1,396
  • باردید دیروز : 2,277
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 22,899
  • بازدید ماه : 52,246
  • بازدید سال : 105,396
  • بازدید کلی : 3,123,866
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.