loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 45 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (0)

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال از حضور صالحی امیری در وزارت ورزش استقبال و اظهار امیدواری کرد با حضور او دست مافیا از ورزش ایران قطع شود..

امیررضا واعظ آشتیانی اظهار داشت: زمانی که برنامه سلطانی‌فر را مطالعه کردم گفتم برنامه او بیشتر به فهرست کار شباهت دارد و یک برنامه تعریف شده نیست. امیدوار بودم آن زمان این صحبت‌ها یک یادآوری برای سلطانی‌فر باشد تا برنامه‌اش را به صورت محتوایی تهیه کند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در برنامه سلطانی‌فر مشخص نبود منظور از استقلال فدراسیون‌ها چیست و چه فرمول و محدوده‌ای دارد یا درباره ورزش همگانی مشخص نشده بود که چه برداشتی از ورزش همگانی وجود دارد یا چه ابزارها و زمان‌بندی برای آن در نظر گرفته شده، به همین دلیل است که می‌گویم برنامه محتوایی با فهرست کار متفاوت است و شاید نمایندگان نیز نسبت به همین شرایط برنامه ایراد داشته‌اند و یا مسائل دیگری بوده که ما در جریان آن قرار نداریم.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: مدیر، مدبر، شجاع و متعهد بودن ۴ شاخصه مدیریت در سطح کلان است. برای مدیران ارشد تعهد، ارزش بالایی دارد چرا که سبب می‌شود از همه مسائل پیرامونی خود کسب اطلاع کند و شجاعت نیز سبب می‌شود یک مدیر بتواند با موفقیت کار خود را پیش ببرد؛ البته شجاعتی که بر اساس کار کارشناسی و تصمیمات درست باشد نه اینکه یک مدیر تصمیمات اشتباه بگیرد و بخواهد بر سر آن تصمیم اشتباه پافشاری کند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: مدیر باید بر اساس تحلیل‌های کارشناسی کارشناسان، تصمیمات شجاعانه بگیرد اما در بحث تخصص مدیر ارشد حتما نباید متخصص همان رشته باشد بلکه این تخصص را باید در پایه‌های سازمانی مورد توجه قرار داد چرا که برای انجام کارها به صورت اصولی باید قدرت کارشناسی در رده بالایی سازمان و قدرت برنامه ریزی در رده‌های میانی وجود داشته باشد.

وی افزود: در تعریف مدیریتی لازم نیست وزیر یا مدیر ارشد حتما متخصص آن رشته باشد همانطور که در کابینه جدید وزرایی بودند که با وجود نداشتن تخصص در همان وزارتخانه رای اعتماد گرفتند چرا که تعهد و شجاعت برای مدیر ارشد اهمیت بیشتری دارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: امیدوارم گزینه جدید وزارت ورزش برنامه‌ای هدفمند داشته باشد و فرصت را برای ارائه یک برنامه مفید با استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان آگاه از دست ندهد. منظور من از کارشناسان تنها چهره‌های ورزشی نیست چرا که ورزش با اقتصاد، فرهنگ و سیاست هم در ارتباط است و وزیر ورزش باید از کارشناسان این حوزه‌ها نیز برای توسعه ورزش کمک بگیرد.

واعظ‌ آشتیانی درباره اینکه گفته می‌شود شاید صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش به عنوان وزیر معرفی نشود به تسنیم گفت: تجربه نشان داده که با ضریب بالا همواره سرپرست وزارتخانه به عنوان گزینه وزارت معرفی شده است، البته در شرایط کنونی معتقدم اگر قرار نیست سرپرست فعلی به عنوان وزیر معرفی شود تصمیم اشتباهی گرفته شده چرا که باعث فرصت‌سوزی می‌شود اما اگر قرار است گزینه جدید در وزارتخانه به مطالعه بپردازد و با شناخت کامل و برنامه‌ای هدفمند به عنوان گزینه وزارت معرفی شود بی‌تردید اثربخش خواهد بود.

وی درباره اینکه صالحی امیری فردی با سابقه فرهنگی است و چندان سابقه ورزشی ندارد عنوان کرد: ورزش در تمام دنیا ابزاری برای توسعه جامعه است و کاربرد فرهنگی هم دارد بنابراین پیشینه فرهنگی این گزینه می‌تواند در ورزش نیز به او کمک کند. اتفاقا ورزش ما از نظر فرهنگی در شرایط بحرانی به سر می‌برد و باید این وضعیت مدیریت شود. شاید حضور صالحی امیری بتواند به اصلاح وضعیت فرهنگ کشور کمک کند. اینکه او پیشینه فرهنگی دارد اتفاقا نکته خوبی است.

واعظ آشتیانی به گزینه وزارت ورزش پیشنهاد کرد تا بعد از استقرار در این وزارتخانه نیروهای متخصص و قوی را جایگزین سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی کند. او گفت: در سال‌های گذشته این اتفاق ورزش ما را زجر داده است. امیدوارم با چنین تصمیمی شاهد پیشرفت ورزش باشیم و ۴ سال زمان خود را هدر ندهیم. در برخی فدراسیون‌ها شاهد ضعف مفرط مدیریتی، فرهنگی و گفتمانی هستیم که باید امید داشت به این شرایط رسیدگی شود.

وی در پایان گفت: مجلس نیز باید هم در مورد ورزش و هم درباره سایر وزارتخانه‌ها قدرت نظارتی خود را افزایش دهد چرا که نظارت همواره سبب جلوگیری از انحراف می‌شود، ضمن اینکه وزیر ورزش هم با دوری از افراد چاپلوس و متملق و استفاده از کارشناسان در حوزه‌های مختلف می‌تواند به اهداف خود برسد. در مورد سلطانی فر این سوال را مطرح کردم که چرا باید مافیای ورزش برای لابی به مجلس برود و امیدوارم این بار با آمدن وزیر جدید دست این مافیا از ورزش کشور قطع شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 346
  • آی پی دیروز : 406
  • بازدید امروز : 2,039
  • باردید دیروز : 2,277
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 23,542
  • بازدید ماه : 52,889
  • بازدید سال : 106,039
  • بازدید کلی : 3,124,509
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.