loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 45 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کمتر از یک سال دیگر آغاز می‌شود و حقیقت این که ایران یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها است، شاید آن چیزی باشد که فوتبال ایران برای پیشرفت به آن نیاز داشته است..

.

ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توانست بالاتر از کره جنوبی به عنوان تیم اول به این رقابت‌ها صعود کند و ازبکستان به پلی‌آف رسید.


تیم ملی ایران با وجود انتقادات زیاد در طول بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، اکنون خودش را برای چهارمین حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان آماده می‌کند.


کارلوس کروش در مصاحبه با سایت فیفا، درباره صعود ایران به جام جهانی می‌گوید: " این صعود نتیجه‌ دو سال کار مداوم است. بازیکنان تیم ملی ایران در طول بازی‌های انتخابی جام جهانی متحد شدند و با روحیه بالا و با اطمینان و اعتماد به نفس در هر بازی بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند."


کروش در ادامه درباره صعود ایران به جام جهانی، می‌گوید: " با کمی شانس که البته همیشه برای موفقیت نیاز است، امتیازهای لازم را جمع‌آوری کردیم. صعود به جام جهانی یک دستاورد بزرگ برای ما بود. ما حتی توانستیم بالاتر از کره جنوبی به عنوان تیم نخست صعود کنیم تا هیچ شک و شبهه‌ای درباره توانایی‌هایمان باقی نگذاریم. من از عملکرد تیمم بسیار راضی هستم."


سرمربی تیم ملی ایران در طول بازی‌های انتخابی جام جهانی تیمش را از فشارهای بیرونی محافظت کرد و همیشه به تمجید از بازیکنانش پرداخت. کی‌روش در این باره می‌گوید: "مهم‌ترین چیز گروهی بود که من در این دو سال با آنها همکاری کردم. ما همیشه با یکدیگر متحد بودیم از رییس فدراسیون گرفته تا بازیکنان، چه در داخل زمین و چه در خارج از زمین. این اتحاد رمز موفقیت ما بود. ما هیچ وقت خودمان را درگیر مسائل کوچک و بی‌اهمیت نکردیم. به انتقادات توجهی نداشتیم، زیرا تمرکز خودمان را معطوف به زمین مسابقه کرده بودیم. بازیکنان تیم من عالی بودند، چه از لحاظ تکنیکی و چه از لحاظ ذهنی."


با وجود همه این‌ها کی‌روش این حقیقت را پنهان نمی‌کند که او مجبور بود برخی از قوانین مهم مانند "همیشه تیم مهم‌تر از فرد است"، را به مجموعه فوتبال ایران تحمیل کند.


کروش درباره این تصمیم‌ها می‌گوید: "این تصمیم‌ها آسان نبود، زیرا ما مجبور بودیم بر خلاف میل باطنی‌مان عمل کنیم. اما پیام ما کاملا روشن بود. منافع شخصی هیچ کس بالاتر از منافع تیم نیست. به همین دلیل بود که ما بازیکنانی را با شجاعت و نگرش درست و منطقی انتخاب می‌کردیم. من بازیکنانی را به تیمم دعوت کردم که بتوانند به تیم خدمت کنند، نه این که تیم به آنها خدمت کند. به همین دلیل بود که ما تیمی ایجاد کردیم با عزت نفس بالا و به همین خاطر توانستیم میلیون‌ها ایرانی را خوشحال کنیم. "


** پیشرفت با بهترین‌ها

سوال بعدی اینجاست. هدف ایران برای جام جهانی ۲۰۱۴ چیست؟ کارلوس کروش ، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در جواب این سوال می‌گوید: " واقع بینانه ایران می‌تواند قهرمان جام جهانی شود؟ هیچ کس این چنین فکر نمی‌کند. ما خیلی از رسیدن به این هدف بسیار بزرگ دور هستیم. فوتبال ایران فاصله زیادی با قدرت‌های بزرگی نظیر اسپانیا، آرژانتین، آلمان، انگلیس یا ایتالیا دارد. ما باید این حقیقت را بپذیریم. ما باید برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تیمی قابل اطمینان و با ارزش را تشکیل دهیم که همه هواداران فوتبال در ایران را خوشحال و مسرور کند. چطور این کار را بکنیم؟ با یک برنامه‌ریزی بلند مدت و فشرده. با چنین برنامه‌ای است که ما می‌توانیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم، در غیر این صورت ما قادر نخواهیم بود که برابر تیم‌های بزرگ عملکرد خوبی داشته باشیم. به شرطی این تورنمنت برای فوتبال ایران مفید واقع شود که کیفیت فوتبال ایران پس از جام جهانی با اکنون فرق کند. جام جهانی باید به فوتبال ایران کمک کند که ورزشگاه‌های بهتر، لیگ پویاتر، چمن بهتر، مربیان بهتر و فوتبال جذاب‌تر داشته باشد. آنچه که ما از جام جهانی ۲۰۱۴ می‌خواهیم این است که فوتبالمان نسبت به آنچه که الان است بهتر شود. به شکل خلاصه‌تر هدف ما این است که یک گام بزرگ به جلو برداریم و به پله‌ای برسیم که ژاپن و کره پیش از ما رسیده اند و جایگاه خودمان را بین سه قطب برتر فوتبال آسیا تثبیت کنیم."


** جو ماراکانا

کارلوس کروش فینال جام کنفدراسیون‌ها بین برزیل و اسپانیا را از نزدیک مشاهده کرد تا با جو این ورزشگاه آشنا شود. کروش درباره سفرش به برزیل و تماشای جام کنفدراسیون‌ها می‌گوید: " به برزیل رفتم تا با جو جام جهانی آشنا شوم. جو بازی جام جهانی بسیار جدی خواهد بود. جام جهانی یک رویداد بزرگ است و جای تفریح و آماتور بودن نیست. در برزیل همچنین امکانات تمرینی و ورزشی را مورد بررسی قرار دادم تا بهتر تصمیم بگیرم که چه موقع اردویمان را در آنجا برگزار کنیم. هتل‌های خوب و مراکز تمرینی خوبی در برزیل وجود دارد. این اهداف ما از سفرمان به برزیل است."


کروش درباره بازی نهایی جام کنفدراسیون‌ها بین برزیل و اسپانیا که می‌تواند پیش درآمدی بر بازی‌های بزرگ جام جهانی ۲۰۱۴ باشد، می‌گوید: " جو موجود در فینال جام کنفدراسیون‌ها بسیار هیجان انگیز بود. شما می توانستید با دیدن آن بازی جام جهانی ۲۰۱۴ و بوی نزدیکی این رقابت‌ را حس کنید. ورزشگاه ماراکانا در آن بازی نشان داد که در جام جهانی چه چیزهایی رخ خواهد داد. برزیل در فینال برابر اسپانیا مستحق پیروزی بود، زیرا اسپانیا در بازی فینال از تیم ایده‌آل خود دور بود."

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 341
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 4,137
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15,326
  • بازدید ماه : 21,586
  • بازدید سال : 74,736
  • بازدید کلی : 3,093,206
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.