loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 85 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

در شرایطی که استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران جا افتاده‌اند و چند سالی است که سپاهان به عنوان قطب سوم فوتبال ایران شکل گرفته، تراکتورسازی تبریز با طی کردن روند صعودی به آهستگی به جمع تیم‌هایی پیوسته است..

عکس مجید جلالی

مجید جلالی با دانستن چنین شرایطی جایگزین تونی اولیورا در تراکتورسازی شد که فصل قبل سرخ‌پوشان تبریز را به نایب قهرمانی لیگ رسانده بود. تراکتورسازی پس از گذشت شش هفته‌ از شروع لیگ برتر با دو پیروزی، سه تساوی و یک شکست با ۹ امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارد.

ابتدا از تیم تراکتورسازی بگویید و این که پس از گذشت شش هفته‌ از لیگ برتر چه وضعیتی دارید؟

شاخصه‌های آن چیزی که به ما به عنوان کادرفنی مربوط است و باید انجام می‌دادیم، رو به پیشرفت بوده و پیشرفتش نیز کاملا مشهود است. وقتی کارمان را در لیگ شروع کردیم، در بخش دفاع مشکلاتی داشتیم که در اولین قدم سعی کردیم آن را برطرف کنیم. سپس به مبحث مالکیت توپ رسیدیم. این مشکل هم در دیدار با فجرسپاسی خیلی ترمیم شد و حالا مقداری در تمام کردن و گلزنی مشکل داریم.

پس از گذشت شش هفته‌ اول لیگ سعی کردید قدم به قدم مشکلات را برطرف کنید؟

تیم همین است. باید مشکلات را قدم‌به‌قدم حل کنیم. به مرور در حال بهتر شدن هستیم. مثلا در شیراز خیلی به توپ و میدان مسلط بودیم ولی همچنان موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهیم.

آیا در شش هفته‌ سپری شده از لیگ برتر به هدفگذاری پیش از فصل خود در حوزه نتیجه‌گیری رسیده‌اید؟

هدف ما این بود که اکنون ۱۲ امتیاز داشته باشیم در حالی که فقط ۹ امتیاز داریم. از هدف خود سه امتیاز عقب هستیم ولی در دو بازی گذشته که به تساوی رسیدیم واقعا در حد یک تیم پیروز کیفیت بالایی داشتیم. این را هم نباید فراموش کنیم که از شش بازی انجام شده فقط دو بازی در تبریز بود و این مساله در دور برگشت می‌تواند نکته مثبتی برای ما باشد.

تراکتورسازی ۹ امتیاز دارد و ششم است. در حالی که سپاهان و پرسپولیس هم فقط یک امتیاز بیشتر دارند. با این حال مدام از تیم شما انتقاد می‌شود و از اولتیماتوم سخن به میان می‌آید؟

اصلا دوست ندارم افکارم را به این چیزها معطوف کنم. می‌خواهم تیمم را بسازم و آن را در کورس قهرمانی قرار دهم. بنابراین باید تمام افکارم را روی این مساله متمرکز کنم. من و همکارانم در روز بیش از ۱۴ ساعت کار می‌کنیم و مطمئن هستم در مسیری که پیش می‌رویم به اهدافمان می‌رسیم.

به نظر شما چرا هواداران تراکتورسازی این قدر کم‌حوصله هستند؟ آنها سال قبل با آن که تیم‌شان نایب قهرمان لیگ برتر شد، خواهان برکناری تونی بودند و امسال هم این خواسته را درباره شما دارند.

مسئولیت من به عنوان سرمربی این نیست که مساله را آسیب‌شناسی کنم. باید تیمم را آسیب‌شناسی کنم که بدانم مشکلش چیست و به رفع آن بپردازم. مسئولیت من این است که تیمم را بسازم و حتی این حرف‌ها را نخوانم. این مساله فقط به من مربوط نیست که همه مجموعه مربیان باید مسئولیت خود را بدانند. باید تا جایی که از دستمان برمی‌آید به تیم خدمت کنیم و آن را به پیشرفت برسانیم. مسلما در برخی افراد این دیدگاه‌ هست که اگر نتیجه‌ مطلوب است، همه چیز خوب است و اگر نتیجه‌ مطلوب نیست، همه چیز بد است. ما باید کار خودمان را بکنیم.

دیدگاه خوبی نسبت به مساله حواشی دارید. چقدر سعی کرده‌اید که این دیدگاه را به بازیکنان‌تان هم انتقال دهید؟

تقریبا هر هفته‌ دو تا سه جلسه با بازیکنان دارم. با آنها صحبت می‌کنم. به آنها هم می‌گویم که باید روی مشکلات فنی تیم تمرکز کنند. تلاش می‌کنم که ذهن آنها را به این مسائل معطوف کنم که زمانی که در تمرین نیستند هم روی آنها تمرکز کنند.

شش هفته‌ از لیگ برتر سپری شده است. اگر بخواهید از این شش هفته‌ ارزیابی داشته باشید به چه نقاط ضعف و قوتی اشاره می‌کنید؟

در این مدت به موضوعات بسیار کلیدی رسیده‌ایم که برخی خوب هستند و برخی نیستند. این مسائل باید در جایی مطرح شوند که بشود برایشان راهکاری پیدا کرد. این که صرفا در جایی مطرح شود که فقط خبرسازی و حاشیه‌سازی کند، مناسب نیست. به نظرم این مسئولیت سازمان لیگ و فدراسیون است که جلسه‌ای را ترتیب دهند که همه مربیان در آن حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ صحبت کنند و دیدگاه‌شان را نسبت به لیگ بیان کنند. این جلسه می‌تواند در تعطیلات نیم‌فصل برگزار شود. این که هر کدام از مربیان در رسانه‌ها ضعف‌ها و خوبی‌های لیگ را بگویند، فقط باعث خبرسازی و جنجال‌آفرینی می‌شود و کمکی به پیشرفت فوتبال نمی‌کند.

در سال منتهی به جام‌جهانی هستیم. آیا این مساله توانسته روی کیفیت لیگ برتر و انگیزه بازیکنان موثر باشد؟

اگر کیفیت می‌خواهد بالا برود، به این معادلات بستگی ندارد. این طور نیست که چون به جام‌جهانی صعود ‌کرده‌ایم، انگیزه بازیکنان و در نتیجه‌ کیفیت لیگ بالا برود! کیفیت سازوکار خودش را می‌خواهد و باید تخصصی‌تر دنبال شود. کیفیت سرمایه‌گذاری، طراحی، نظارت و ارزشیابی می‌خواهد که باید برایش فراهم کنیم. کیفیت ربطی به انگیزه ندارد. شاخص‌هایی دارد که باید در دیدگاه مسئولان، مدیران، مربیان و حتی مردم شکل بگیرد. وقتی که در لیگ برتر از اوت‌دستی به عنوان یک عنصر تهاجمی استفاده می‌شود، یعنی در کیفیت دچار بحران هستیم. بنابراین اگر می‌خواهیم کیفیت فوتبال بالا برود، راهش این نیست که به صعود به جام‌جهانی اکتفا کنیم، مگر در سال ۲۰۰۶ که به جام‌جهانی رفتیم، کیفیت لیگ ما بالا رفت؟

تیم ملی برای حضور موفق در جام‌جهانی کمتر از یک سال وقت دارد. در این مدت همه کشورهای حاضر در جام‌جهانی برنامه‌های ویژه‌ای برای تدارکات خود دارند؛ در حالی که اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دومین بار به علت بی‌پولی لغو شد! نظر شما در‌این‌باره چیست؟

اطلاعاتی درباره بی‌پولی یا پرپولی ندارم ولی می‌دانم که تیم ملی باید در مقاطع مختلف در یک سال آینده برنامه داشته باشد. همچنین در این مدت باید بازیکنان بیشتری در چرخه تیم ملی دیده شوند. اگر گستردگی فوتبال ملی را بیشتر کنیم، می‌توانیم در بازیکنان شاغل در لیگ امیدواری ایجاد کنیم که به تیم ملی دعوت شوند. این مساله کمک می‌کند که هم تیم ملی بهتر شود و هم کیفیت لیگ بالاتر برود.

در لیگ برتر بازیکن یا بازیکنانی را دیده‌اید که در حد و اندازه تیم ملی باشند و کادرفنی تیم ملی بتواند آنها را دعوت کند؟

نظر من مهم نیست. هر کسی دیدگاه خودش را دارد. مسئولان تیم ملی باید به این دیدگاه برسند که لیگ برتر را بیشتر ببینند و بازیکنان را امیدوار کنند. مخصوصا بازیکن‌ها این امید را پیدا کنند که شانس دعوت به تیم ملی را دارند. مثلا در خط دفاعی ما مدافعانی هستند که قطعا شایستگی ملی‌پوش شدن را دارند، چون بسیار باطراوت و خوب کار می‌کنند. اگر این‌گونه بازیکنان دیده شوند، انگیزه بیشتری پیدا و در لیگ هم بهتر بازی می‌کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 335
  • آی پی دیروز : 406
  • بازدید امروز : 1,555
  • باردید دیروز : 2,277
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 23,058
  • بازدید ماه : 52,405
  • بازدید سال : 105,555
  • بازدید کلی : 3,124,025
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.