loading...
كانون هواداران كريستيانو رونالدو
جواد حسین پور بازدید : 79 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

با اين حال اين برد براي فوتبالدوستان ايراني يك خبر نااميدكننده هم در حاشيه خود داشت؛ادامه سكونشيني هاي رضا قوچان نژاد ،پسر طلايي فوتبال ايران!خبري كه هفته هاست مي شنويم و حالا نگران كننده به نظر مي رسد.

چرا گوچي از ليژ جدا نشد؟

به نظر مي رسيد در آخرين روز نقل و انتقالات تابستاني اروپا ، دوم سپتامبر (درست دو هفته پيش ) قوچان نژاد به خاطر شرايط سختي كه در تيمش دارد راهي تيم ديگري در همان ليگ بلژيك يا هلند شود كما اينكه او پيشنهادهايي  هم داشت اما سران باشگاه  ليژ اجازه جدايي به او ندادند.

گوچي كه در ژانويه سال گذشته و در پنجره نقل و انتقالات زمستاني از تيمي كوچك  به نام سنت ترويدن با قراردادي سه ساله به بروژ پيوسته بود در نيم فصل دوم فصل قبل هم شرايط فوق العاده اي نداشت اما امسال با تغيير سرمربي و جابجايي نفرات  تا آستانه جدايي از تيمش رفت ولي در نهايت در ليژ ماندني شد؛اتفاقي كه به نظر مي رسد برايش گران تمام خواهد شد چرا كه در فصل منتهي به جام جهاني او تقريبا در تمام بازيهاي تيمش حتي به ليست 18 نفره هم نمي رسد!

فقط دوبازي در مقدماتي ليگ اروپا

گوچي 25 ساله كه در 7 بازي ملي 5 گل براي ايران زده - كه سه تا از آنها سرنوشت ساز بوده - در مجموع 6 بازي از رقابت هاي مقدماتي ليگ اروپا و 7 هفته اي كه از ليگ بلژيك گذشته تنها دو بار در تركيب اصلي تيمش قرار گرفته  و چهار بار هم 90 دقيقه كامل از روي نيمكت بازي هاي تيمش را تماشا كرده است.

گوچي در بازي هفته اول مقابل ميشلن روي نيمكت نشست اما از بازي هفته دوم مقابل ليرس در ليست 18 نفره سرخ ها نبود.اين اتفاق تا حالا و در تمام بازي هايي كه البته با برد تيمش همراه بوده رخ داده است.

البته شرايط در رقابت هاي مقدماتي يورو ليگ براي ملي پوش ايراني بهتر بوده  و دلخوش كننده است اما با شروع رقابت هاي گروهي اين جام كه از سه شنبه همين هفته آغاز خواهد شد شايد بيرون ماندن هاي گوچي ادامه داشته باشد.

با اين حال در رقابت هاي مقدماتي يوروليگ گوچي در بازي رفت مقابل تيم ريكياويك ايسلند در ليست 18 نفره بود اما بازي نكرد.در بازي برگشت مقابل همان تيم باز هم رضا روي نيمكت نشست و اين اتفاق در بازي رفت مقابل اسكودا شانتي هم رخ داد.در بازي برگشت مقابل اسكودا بالاخره نوبت به گوچي رسيد تا فيكس شود و 90 دقيقه بازي كند.مهاجم ايراني اما در برد دو بر صفر تيمش مقابل تيم مينسك بلاروس حتي طعم نيمكت نشيني را هم نچشيد.

در ادامه راه سرمربي ليژ در بازي ششم و آخرين مسابقه تيمش در پلي آف ليگ اروپا باز هم از گوچي در تركيب اصلي استفاده كرد و 90 دقيقه او را در ميدان نگه داشت كه البته رضا در اين 180 دقيقه اروپايي كاري
از پيش نبرد.

رضا در محاصره اسرائيلي ها !

دقيقا شرايط سخت براي گوچي از زماني آغاز شد كه سرمربي ليژ تغيير كرد و گاي لوزون سرمربي جوان و اسرائيلي هدايت استاندارد را بر عهده گرفت.اين مربي كه قبل از آن و در تمام دوران مربيگري اش براي تيم هاي كشورش مربيگري كرده و آخرين بار تيم زير 21 سال اسرائيل را رهبري كرده  بود جاي ميرسيا ردنيچ سرمربي رومانيايي  قبلي  ليژ را گرفت.

اين مربي 38 ساله  كه از 26 سالگي وارد دنياي مربيگري شده  بعد از حضورش در ليژ  دو بازيكن هموطنش را هم به ليژ آورد.يكي از آنها تال بن هيم مدافع مياني سابق بولتون و چلسي بود كه زماني كنار آندو تيموريان در بولتون حضور داشت و ديگري ديويد دودو بيتون كه اين دومي مهاجم است و طبيعي است كه جا را براي رضا تنگ كند.

اين اتفاقات  و البته خريد مهاجمي ديگر  باعث شد كنسوكه ناگائي قيد حضور در جمع مهاجمان ليژ را بزند و جمع سه نفره ژاپني هاي تيمش را خراب كند و به كشورش برگردد اما رضا ماند تا در محاصره اسرائيلي ها  همچنان طعم گس سكو نشيني را بچشد.

رقبايي سخت از نيجريه و بلژيك

سرمربي ليژ البته از مهاجم هموطن خود هم تا كنون دو بازي بيشتر استفاده نكرده و سه مهاجم اصلي  در تفكرات او كه همواره دو نفر از آنها را به  زمين مي فرستد،بازيكنان قابل و شاخصي هستند  و به نظر مي رسد  كار رضا براي كنار زدن آنها  فوق العاده دشوار است.

بهترين مهاجم ليژ كه فصل قبل يكي از بهترين هاي تيمش بود ميچي باتشوايي مهاجم سياهپوست بلژيكي است كه تا حالا 5 گل براي تيمش به ثمر رسانده.بعد از او ايموه ازكيل نيجريه اي  كه تاكنون 2 گل براي تيمش زده مهاجم دوم ذهن آقاي لوزون است.نفر سوم هم يك بلژيكي برزيلي الاصل به نام ايگور دي كامارگو است كه امسال به ليژ آمده و با گرفتن پيراهن شماره 10 تيم 6 بازي هم انجام داده است.

با اين وجود به نظر مي رسد گوچي بايد براي به دست آوردن  عنوان مهاجم چهارم تيم با ديويد دود بيتون بجنگد و شايد در اين نبرد سرمربي  دست مهاجم هموطنش را به عنوان برنده بالا ببرد و به او بيشتر بازي دهد.

سه بازي در شش روز براي گوچي و ليژ

گوچي هنوز هم اميدوار است تا شرايط برايش تغيير كند.او در ليگ بلژيك فقط يك بار در ليست 18 نفره بوده و در مقدماتي ليگ اروپا هم دو بار به ميدان رفته  اما در ليژ مانده و بايد بجنگد تا شرايط را تغيير  دهد.

برنامه اين هفته ليژ فشرده است بطوري كه اين تيم طي شش روز بايد  سه بازي انجام دهد و شايد مهاجم ايراني بالاخره در يكي از اين بازي ها به ميدان برود.

ليژ ابتدا 19 سپتامبر يعني پنجشنبه هفته جاري بايد در يوروليگ اولين بازي اش را انجام دهد،سپس روز يكشنبه آينده در ليگ كشورش بازي مي كند و سه روز  بعد از آن در جام حذفي به ميدان خواهد رفت كه شايد حضور رضا در اين بازي آخر محتمل تر باشد.

آيا  بازي نكردن گوچي ، پسر طلايي ايران در ليژ مهاجمي فرصت طلب و گلزن را در جام جهاني از تيم ملي
ايران خواهد گرفت يا شرايط براي او تغيير خواهد كرد؟

برچسب ها قوجان نزاد ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام تیم را دوست دارید؟
    ایا از این وب راضی هستی ؟در صورت گزینه ی 2 دلیل ان را لطفا به ما نظر کنید
    رئال مادرید

    Widget powered by WhatstheScore.com


    رئال مادریدRT

    Widget powered by WhatstheScore.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 6702
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 324
  • آی پی دیروز : 337
  • بازدید امروز : 2,656
  • باردید دیروز : 1,646
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13,845
  • بازدید ماه : 20,105
  • بازدید سال : 73,255
  • بازدید کلی : 3,091,725
  • تبلیغات 120*240

    بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور

    اخبار سایت
    1- پوزش در مورد بروز نبودن سایت در 27شهریور.

    2- سایت فوتبال3 نویسنده میپزیرد.